Możesz mieć dokładnie takie kompetencje i doświadczenie, jakiego od nowego pracownika wymagają rekruterzy, jednak jeśli nie umiesz tego dobrze przekazać i wypromować w swoim CV, Twoje szanse na zatrudnienie znacznie maleją. Możliwe też, że Twoja aplikacja wypada słabo w konfrontacji z rygorystycznymi algorytmami, które skanują podania o pracę do kątem słów kluczowych, typowych dla danej branży czy stanowiska. Jeśli zastanawiasz się, co możesz zrobić, by wyróżnić się w morzu innych kandydatów, jesteś we właściwym miejscu. Mamy dla Ciebie kilka skutecznych wskazówek, które pomogą Ci przekonać rektuterów, że jesteś idealną osobą do objęcia wakatu w ich firmie.
1. Dostosuj swoje CV do branży, do której aplikujesz
Tworząc opisy pełnionych wcześniej przez siebie ról, powinieneś uwzględnić wszystkie swoje umiejętności i doświadczenia kluczowe w wykonywaniu roli, o którą właśnie się ubiegasz. związane z pracą, o którą się ubiegasz. Przeczytaj opis pożądanej pracy i zobacz, jak dostosować swoje CV, aby pokazać, że posiadasz umiejętności i kompetencje wymagane na danym stanowisku. Możesz stworzyć kilka różnych wersji, CV w zależności od specyfiki pozycji, na które aplikujesz. Możesz na przykład podkreślać inne kompetencje i doświadczenia ubiegając się o stanowisko specjalisty od SEO, a inne, gdy chcesz pokazać, że jesteś ekspertem od marketingu sieciowego.
2. Użyj nagłówka
Pomyśl o nagłówku jak o wizytówce tuż pod Twoim nazwiskiem, na samej górze CV. Powinien zawierać stanowisko, numer telefonu, adres e-mail i Twoją lokalizację (choć ten trend się zmienia w obecnej sytuacji pandemicznej, ponieważ coraz więcej stanowisk, to praca w systemie zdalnym. Jeśli jednak w ogłoszeniu o pracę podane jest miejsce jej wykonywania, warto zawrzeć swoją lokalizację, zwłaszcza jeśli mieszkasz w pobliżu siedziby firmy). Pomaga to rektuterom od razu zobaczyć, z kim mają do czynienia, bez konieczności przeglądania podania o pracę
3. Upewnij się, że Twoje CV jest przejrzyste, zwięzłe i wolne od błędów
Pamiętaj, że rektuterzy codziennie przeglądają mnóstwo aplikacji na różne stanowiska, co już samo w sobie jest męczące. Dlatego warto zwiększyć swoje szanse na to, że nasze CV zostanie przeczytane, a nie wyląduje od razu w koszu, poprzez zadbanie o jego estetykę. Jeśli nie potrafisz projektować atrakcyjnie graficznych dokumentów, skorzystaj z gotowych szablonów CV, dostępnych za darmo. Upewnij się, że Twoje podanie o pracę jest przejrzyste, zwięzłe i na temat, a także wolne od błędów ortograficznych i gramatycznych. Stosuj się do zasady “prosto, zwięźle i na temat”. Nie ma potrzeby umieszczać w podaniu o pracę informacji, które nijak mają się do specyfiki danego stanowiska.
4. Nie szalej z czcionkami i kolorami
Nawet jeśli jesteś kreatywny i chcesz pokazać swoje talenty, twoje CV naprawdę nie jest najlepszym miejscem do manifestowania swoich fantazji (wyjątkiem może być ubieganie się o posadę kreatywną i potraktowanie CV jako element portfolio dorobku artystycznego. Jednak i w tym przypadku należy uważać, żeby nie przesadzić). Wybierz czcionkę, jej rozmiar i kolor, które zapewniają komfort czytania. Zadbaj o taki układ dokumentu, by łatwo było w nim odnaleźć kluczowe informacje.
5. Uwzględnij branżowe słowa kluczowe
Jeśli opis stanowiska zawiera określone słowa kluczowe (a prawie na pewno tak będzie), Twoje CV również musi je zawierać. Wiele firm używa obecnie narzędzi wyszukiwania słów kluczowych podczas sortowania życiorysów. Oznacza to, że aby Twoje się wyróżniało, musisz uwzględnić w nim te słowa kluczowe. Pamiętaj jednak o tym, by nie popadać w przesadę! Napakowanie podania o pracę pustymi frazesami bez pokrycia nie pomoże Ci w zdobyciu wymarzonej posady.
6. Stwórz list motywacyjny, który opowiada Twoją historię
Chociaż Twoje CV powinno przedstawiać Twoją zawodową historię w najbardziej zwięzły i skuteczny sposób, Twój list motywacyjny może naprawdę zaprezentować rekruterowi Twoje doświadczenia zawodowe, osiągnięcia i rozwój na przestrzeni lat. Najważniejsze elementy, które muszą być zawarte w liście motywacyjnym, to to, w jaki sposób Twoje doświadczenie zawodowe i umiejętności spełnia wymagania stawiane kandydatom na stanowisko, o które się ubiegasz, oraz powody, dla których chcesz pracować w danej firmie. Twój list motywacyjny musi pokazać rekruteromi, że jesteś odpowiednią osobą do wykonywania danej pracy. Nie musisz uwzględniać żadnych hobby; po prostu trzymaj się prezentacji swoich umiejętności i tego, w jaki sposób możesz dzięki nim przyczynić się do sukcesu firmy.
Pamiętaj, że rekruterzy czytają codziennie mnóstwo podobnie brzmiących podań o pracę. Zastosuj nasze wskazówki, a będziesz prezentował się jako ekspert w danej dziedzinie, a nie przeciętny Kowalski.
Więcej porad w tematyce tworzenia CV znajdziesz na stronie https://cvninja.pl.















Napisz komentarz
Komentarze