
- Zmiany mają usprawnić proces rejestracji osób bezrobotnych i poszukujących pracy – mówi rzecznik Ministerstwa Pracy Janusz Sejmej. - Prowadzenie rejestru bezrobotnych i poszukujących pracy w formie elektronicznej stanowi odpowiedź na aktualny trend w zakresie powszechnego odstępowania od dokumentacji w formie papierowej na rzecz formy elektronicznej.
- To niewątpliwie byłoby ułatwienie – komentuje rzecznik Powiatowego Urzędu Pracy w Radomiu Dariusz Strzelec. - Teraz w przełomowych miesiącach, od października do maja, bywają momenty, kiedy chętnych jest mnóstwo i rejestrację prowadzimy nawet w soboty. Możliwość internetowej rejestracji wszystkim ułatwiłoby życie. Ale kiedy wejdzie to w życie? To są nadal plany, nas obowiązują konkretne decyzje.
Według planów ministerstwa nadal będzie można dokonywać rejestracji, zgłaszając się osobiście w powiatowym urzędzie pracy, ale poza tym będzie istniała możliwość rejestracji drogą elektroniczną, poprzez wypełnienie wniosku o dokonanie rejestracji za pośrednictwem formularza elektronicznego, dostępnego na stronie internetowej ministerstwa pracy.
Jednak aby w pełni skorzystać z rejestracji elektronicznej, konieczne będzie posiadanie bezpiecznego podpisu elektronicznego, weryfikowanego za pomocą odpowiedniego certyfikatu.
- Mając na uwadze takie formy podpisu, zakres wykorzystania pełnej elektronicznej rejestracji, przynajmniej w początkowym okresie funkcjonowania rozporządzenia, będzie ograniczony - mówi Janusz Sejmej.














