Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
piątek, 5 grudnia 2025 08:42
Reklama

Wiadukt południowy jest już prawie cały wybetonowany

Coraz bardziej zaawansowane są prace przy budowie wiaduktu w ciągu ul. Żeromskiego i Lubelskiej. Południowa część jest już prawie cała wybetonowana. Wciąż jednak nie wiadomo, czy zostanie ona otwarta wcześniej.
Wiadukt południowy jest już prawie cały wybetonowany

Źródło: fot. CoZaDzien.pl/Szymon Wykrota

Budowa wiaduktu na ul. Żeromskiego trwa już półtora roku. W tym czasie stary obiekt został zburzony, a prace przy nowym są coraz bardziej zaawansowane. Blisko końca jest budowa południowej części wiaduktu.

- Już możemy zobaczyć, że jest on niemalże cały wybetonowany, więc te prace tak naprawdę posuwają się bardzo mocno do przodu. Jeśli chodzi o wiadukt północny, czyli ten, który w teorii ma być otwarty później, tutaj trwa przygotowanie pod betonowanie tego wiaduktu. Zbrojenie już zostało ułożone i w tym tygodniu wykonawca faktycznie powinien wejść z betonowaniem poszczególnych odcinków tego wiaduktu. Trwa także montaż odwodnienia samego wiaduktu, a także gdzieniegdzie możemy spotkać się jeszcze z pracami brukarskimi - mówi Dawid Puton, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

Wciąż jednak nie zapadła decyzja, czy zostaną zrealizowane wcześniejsze zapowiedzi, dotyczące wcześniejszego dopuszczenia do ruchu jednej części wiaduktu.

- Do tej pory do Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji nie wpłynął żaden aneks terminowy, który złożyłby wykonawca, że chciałby, aby delikatnie przesunąć termin. Natomiast poczekajmy jeszcze chwilę, myślę, że już niebawem wszystko będzie wiadomo i fakt, czy ten wiadukt będzie przejezdny, czy też nie. Myślę, że w ciągu najbliższych kilku, kilkunastu tygodni poznamy odpowiedź na to pytanie - tłumaczy Dawid Puton.

Wiadukt ma być gotowy w kwietniu przyszłego roku. To jedna z najważniejszych inwestycji drogowych realizowanych obecnie w Radomiu. Budowa będzie kosztowała blisko 180 mln zł. Część finansowana z budżetu miasta to koszt około 131 milionów złotych, natomiast część kolejowa to niemal 48 milionów złotych.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

Reklama