Na kolejnych 10 lat miasto powierzyło Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacji obsługę osiemnastu linii autobusowych (1, 3, 4, 7, 9, 10, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 23, 24, 25) i trzech linii nocnych (N1, N2 i N3). To 70 proc. rynku.
- Po 10 latach funkcjonowania tej umowy zdecydowaliśmy się podpisać nową umowę powierzającą usługi w ramach komunikacji miejskiej w Radomiu spółce MPK. Biorąc pod uwagę doświadczenia z ostatnich 10 lat, doszliśmy do wniosku, że odtworzenie dotychczasowego modelu będzie najlepszym rozwiązaniem. Wzięliśmy tu oczywiście pod uwagę m.in. to, jak skutecznie spółka odnawia swój tabor. Jesteśmy bardzo zadowoleni z zakupów nowych autobusów spełniających najwyższe standardy, dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych, a przy tym: nisko- i zeroemisyjnych. Podpisana dziś umowa, to także stabilizacja zatrudnienia dla blisko 460 pracowników MPK - mówi Radosław Witkowski, prezydent Radomia.
W okresie obowiązywania umowy autobusy MPK przejadą łącznie 70 mln kilometrów. W ciągu najbliższych 10 lat spółka planuje zakup 101 autobusów, o wartości ponad 200 mln zł. - Zakładamy rozwój ekologicznego transportu. Mamy 19 elektrycznych autobusów, a wkrótce otrzymamy sześć kolejnych. Pod tym względem jesteśmy w krajowej czołówce. Myślę, że następnym wyzwaniem będą autobusy z napędem wodorowym. A mogę obiecać, że dołożymy wszelkich starań, żeby mieszkańcy byli zadowoleni z naszych usług - mówi prezes MPK Krzysztof Zalibowski.
Kończąca się umowa pomiędzy miastem, a MPK obowiązywała od 1 lipca 2012 roku. Nowa umowa wejdzie w życie 1 lipca 2022 r.















Napisz komentarz
Komentarze