Dwa 18-metrowe Solarisy Urbino electric są pojazdami niskopodłogowymi, dostosowanymi do potrzeb osób niepełnosprawnych, wyposażonymi w klimatyzację, monitoring oraz ładowarki USB. Jednorazowo mogą zabrać 131 osób, w tym 40 na miejscach siedzących. Decyzją internautów, elektrobusy otrzymały imiona: „ELEKTRODZILLA” oraz „PAN TOGRAF”. Na ulice Radomia wyjadą jeszcze w tym tygodniu, po zarejestrowaniu i ubezpieczeniu.
Pierwsze dwa elektryczne przegubowce, dostarczone w ramach projektu, od lutego obsługują linię nr 7, biegnącą między osiedlami Michałów i Południe. Ostatnie dwa, z sześciu Solarisów, powinny pojawić się na ulicach Radomia na początku sierpnia. Całość kontraktu opiewa na kwotę 19 mln 800 tys. zł netto. Na ten cel MPK ma zapewnioną z NFOŚiGW dotację w wysokości 12 mln 622 tys. zł oraz niskooprocentowaną pożyczkę w wysokości 7 mln 177 tys. zł.
- Obecnie MPK eksploatuje 19 autobusów elektrycznych 12-metrowych, pozyskanych przez gminę miasta Radomia i Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w ramach projektów dofinansowywanych środkami UE oraz dwa elektryczne przegubowce. Odebrane dziś dwa kolejne, dają liczbę 23 „elektryków” we flocie spółki, co plasuje radomskie MPK w ścisłej czołówce polskich przedsiębiorstw komunikacji miejskiej, pod kątem procentowego udziału autobusów bezemisyjnych we flocie eksploatowanych pojazdów (ok. 20%). Wraz z 42 autobusami zasilanymi sprężonym gazem ziemnym (CNG), stanowi to większościowy udział taboru zero- i niskoemisyjnego w zasobach MPK, co wpisuje się w proekologiczną politykę władz miasta - czytamy w komunikacie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji.


















Napisz komentarz
Komentarze