Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
środa, 17 grudnia 2025 20:54
Reklama

Zadeklaruj, ile będziesz płacił za śmieci! Masz czas do końca maja!

W związku z tym, że od 1 lipca zacznie obowiązywać nowa ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, każdy właściciel, posiadacz lub zarządca nieruchomości powinien do końca maja złożyć do prezydenta Radomia deklarację o wysokości należnej w jego przypadku opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Deklaracje w sprawie wysokości opłat za śmieci będą przyjmowane w Urzędzie miejskim od 2 maja.


Przypomnijmy, że zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej, w Radomiu opłaty za odbiór śmieci będą naliczane od gospodarstwa domowego i zróżnicowane w zależności od powierzchni mieszkania. Przyjęte stawki promują selektywną zbiórkę odpadów. Jeżeli odpady będą segregowane wstępnie przez mieszkańców, stawki wyniosą:

18 zł  od gospodarstwa domowego zajmującego lokal mieszkalny o powierzchni nie przekraczającej  30 m2,

30 zł od gospodarstwa domowego zajmującego lokal mieszkalny o powierzchni przekraczającej 30 m2,  jednak nie większej niż 70 m2 ,

40 zł od gospodarstwa domowego zajmującego lokal mieszkalny o powierzchni przekraczającej 70 m2.

Stawki za odbiór śmieci niesegregowanych kształtują się następująco:

24 zł  od gospodarstwa domowego zajmującego lokal mieszkalny o powierzchni nie przekraczającej  30 m2,

40 zł od gospodarstwa domowego zajmującego lokal mieszkalny o powierzchni przekraczającej 30 m2 , jednak nie większej niż 70 m2,

50 zł od gospodarstwa domowego zajmującego lokal mieszkalny o powierzchni przekraczającej 70 m2.

Jednocześnie władze Radomia przewidują pomoc dla gospodarstw jednoosobowych w postaci możliwości zastosowania 50-procentowej dopłaty z budżetu gminy do kwoty ponoszonej opłaty za odbiór śmieci, co pozwoli na ochronę tych osób i zmniejszenie  ich obciążeń z tytułu gospodarki odpadami. 

W składanej do UM deklaracji należy wskazać sposób gromadzenia odpadów (selektywnie czy zmieszane) oraz w oparciu o obowiązujące w mieście stawki określić wysokość przypadającej comiesięcznej opłaty.

Pierwszą deklarację należy złożyć w terminie od 2 maja do 31 maja 2013 r.

Deklaracje przyjmowane będą w Urzędzie Miejskim w Radomiu w pok. 3, wejście od  ul. Żeromskiego :

poniedziałek – piątek  w godz. 7.30 – 18.30

sobota w godz. 10.00 – 14.00

Dopuszcza się złożenie deklaracji:

1. W formie papierowej osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Biurze Obsługi Mieszkańca oraz  w pok. 3 (wejście od ul. Żeromskiego) lub za pośrednictwem poczty;

2. w formie elektronicznej:

    a) za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej w wystawionym do tego formularzu zgodnie z instrukcjami zawartymi na stronie www.bip.radom.pl w zakładce elektroniczna skrzynka podawcza;

    b) opatrzoną bezpiecznym podpisem elektronicznym z certyfikatem kwalifikowanym lub profilem zaufanym z e – PUAP, na stronie www.epuap.gov.pl

Druki deklaracji będą dostępne od 2 maja 2013r. w siedzibie Urzędu Miejskiego oraz na stronie internetowej www.radom.pl/gospodarkaodpadami  - do pobrania.

W przypadku budynków wielorodzinnych deklaracji nie składają poszczególni właściciele mieszkań, lecz obowiązek ten spoczywa na spółdzielni mieszkaniowej, zarządcy wspólnoty lub budynku.

Jeśli deklaracja nie zostanie złożona w terminie, prezydent miasta określi wysokość opłaty w drodze decyzji,  biorąc pod uwagę szacunki, w tym średnią ilość odpadów powstających na nieruchomościach o podobnym charakterze.



Podziel się
Oceń

Reklama