Przez najbliższe półtora miesiąca
miejscy drogowcy będą czekać na oferty od firm oraz konsorcjów, zainteresowanych budową nowego
przedłużenia ulicy Młodzianowskiej oraz węzła drogowego nad kolejową "ósemką".
Koperty z ofertami zostaną otwarte na początku września. To druga co do wielkości inwestycja w Radomiu od czasu rozpoczęcia budowy obwodnicy
południowej.
[gallery id=310]
Będzie to kontynuacja zakończonej w 2011 roku przebudowy Młodzianowskiej na odcinku pomiędzy Sedlaka a
Gdyńską. Inwestycja ta była współfinansowana przez Unię Europejską ze środków
Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Wartość projektu wynosiła 11 mln 514 tys. z, natomiast kwota dofinansowania, jaką wówczas
otrzymało miasto, osiągnęła 85 procent kosztów całej inwestycji. W ramach prac
przy budowie i przebudowie ulicy Młodzianowskiej wykonano wówczas prawie kilometr
jezdni. Przebudowane zostały skrzyżowania z ulicami Sedlaka, Chałubińskiego i Gdyńską
oraz skrzyżowanie ulic Młodzianowskiej i Blaszanej. Wybudowaliśmy lub
przebudowano chodniki, kanalizację telekomunikacyjną, sanitarną i deszczową, pojawiło się również nowe oświetlenie.
SZYBKI DOJAZD DO ŚRÓDMIEŚCIA
Jeśli uda się rozstrzygnąć ogłoszony właśnie przetarg, to jeszcze w tym roku rozpoczną się dalsze prace na
Młodzianowskiej. Drogowcy planują przebudowę kolejnego odcinka tej ulicy (od Gdyńskiej
do torów kolejowych), budowę wiaduktu nad linią kolejową "ósemką", a za
skrzyżowaniem za torami - budowę nowej jezdni Młodzianowskiej (na wschód od
starej jezdni, aż do ulicy Cisowej), przebudowę istniejącego fragmentu
Młodzianowskiej (od Cisowej do Armii Ludowej) i budowę nowego przedłużenia (od
Armii Ludowej aż do Godowskiej, wraz z włączeniem do obwodnicy południowej.
- Poprowadzona częściowo nowym śladem ulica Młodzianowska ułatwi komunikację mieszkańcom południowych dzielnic miasta. Kierowcy jadący stamtąd do Śródmieścia muszą obecnie jeździć przez rondo Dmowskiego, które jest mocno obciążone. Nowa ulica Młodzianowska będzie drogą należącą do podstawowego układu komunikacyjnego Radomia. Przejazd po niej będzie szybki, bezkolizyjny oraz bezpieczny dla pieszych - mówi Marek Ziółkowski, pełniący obowiązki rzecznika prasowego Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji.
Na skrzyżowaniu nowej arterii z ulicą Jana Pawła II powstaną dosyć szerokie rozjazdy z wydzielonymi prawoskrętami. Nowa Młodzianowska będzie też przecinała obwodnicę południową. Druga z tras zostanie poprowadzona górą, zaś na dole będzie rondo (wiadukt powstał tam w ramach budowy obwodnicy południowej).
- Poprowadzona częściowo nowym śladem ulica Młodzianowska ułatwi komunikację mieszkańcom południowych dzielnic miasta. Kierowcy jadący stamtąd do Śródmieścia muszą obecnie jeździć przez rondo Dmowskiego, które jest mocno obciążone. Nowa ulica Młodzianowska będzie drogą należącą do podstawowego układu komunikacyjnego Radomia. Przejazd po niej będzie szybki, bezkolizyjny oraz bezpieczny dla pieszych - mówi Marek Ziółkowski, pełniący obowiązki rzecznika prasowego Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji.
Na skrzyżowaniu nowej arterii z ulicą Jana Pawła II powstaną dosyć szerokie rozjazdy z wydzielonymi prawoskrętami. Nowa Młodzianowska będzie też przecinała obwodnicę południową. Druga z tras zostanie poprowadzona górą, zaś na dole będzie rondo (wiadukt powstał tam w ramach budowy obwodnicy południowej).
WIADUKT NAD TORAMI KOLEJOWYMI
Bardzo ważną częścią tej inwestycji będzie budowa nowego wiaduktu nad torami kolejowymi. Ten obiekt razem z całym węzłem drogowym nie tylko umożliwi skomunikowanie ścisłego centrum miasta z obwodnicą południową, ale także w przyszłości połączy nowy ślad ulicy Młodzianowskiej z projektowanym teraz pierwszym etapem trasy N-S.
- Przy okazji wznoszenia wiaduktu zbudujemy również nową jezdnię wzdłuż torów kolejowych, pomiędzy Młodzianowską a Żakowicką. Droga ta na razie będzie wyłącznie jezdnią lokalną, ale w kolejnych latach stanie się odcinkiem trasy N-S - wyjaśnia Marek Ziółkowski.
SKRZYŻOWANIA PRZEBUDUJĄ PÓŹNIEJ
Bardzo ważną częścią tej inwestycji będzie budowa nowego wiaduktu nad torami kolejowymi. Ten obiekt razem z całym węzłem drogowym nie tylko umożliwi skomunikowanie ścisłego centrum miasta z obwodnicą południową, ale także w przyszłości połączy nowy ślad ulicy Młodzianowskiej z projektowanym teraz pierwszym etapem trasy N-S.
- Przy okazji wznoszenia wiaduktu zbudujemy również nową jezdnię wzdłuż torów kolejowych, pomiędzy Młodzianowską a Żakowicką. Droga ta na razie będzie wyłącznie jezdnią lokalną, ale w kolejnych latach stanie się odcinkiem trasy N-S - wyjaśnia Marek Ziółkowski.
SKRZYŻOWANIA PRZEBUDUJĄ PÓŹNIEJ
Cała inwestycja, czyli budowa wiaduktu nad torami i
budowa nowej jezdni ulicy Młodzianowskiej, będą wykonywane jednocześnie. Wyjątek
będą stanowiły: skrzyżowanie z Jana Pawła II oraz istniejący fragment
Młodzianowskiej - od Cisowej do Armii Ludowej.
- Przebudujemy je na samym końcu, co zminimalizuje utrudnienia w rejonie Młodzianowa i Prędocinka. Niezbędne objazdy i remonty wybranych ulic, którymi tymczasowo zostanie poprowadzony ruch kołowy, wstępnie planujemy już teraz. Nowe warstwy asfaltu położymy na tych ulicach oczywiście jeszcze przed ruszeniem z budową i przebudową Młodzianowskiej. O szczegółach będziemy informowali na bieżąco w osobnych komunikatach - zapewnia Ziółkowski.
- Przebudujemy je na samym końcu, co zminimalizuje utrudnienia w rejonie Młodzianowa i Prędocinka. Niezbędne objazdy i remonty wybranych ulic, którymi tymczasowo zostanie poprowadzony ruch kołowy, wstępnie planujemy już teraz. Nowe warstwy asfaltu położymy na tych ulicach oczywiście jeszcze przed ruszeniem z budową i przebudową Młodzianowskiej. O szczegółach będziemy informowali na bieżąco w osobnych komunikatach - zapewnia Ziółkowski.
Miejscy drogowcy przewidują, że budowa przedłużenia ulicy
Młodzianowskiej i węzła nad linią kolejową skończy się w 2015
roku.














