Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
niedziela, 21 grudnia 2025 04:23
Reklama

Rozpoczyna się budowa trasy N-S

Miasto przystępuje do budowy trasy N-S. To inwestycja zapowiadana od wielu lat, która teraz doczeka się realizacji. - To był jeden z punktów mojego programu wyborczego. Naszym celem jest odkorkowanie centrum miasta. Dlatego przystępujemy do budowy trasy N-S, która ma stanowić alternatywę dla ulicy 25 Czerwca i może rozwiązać jeden z najbardziej uciążliwych problemów komunikacyjnych w mieście - mówi prezydent Radosław Witkowski.


W pierwszej kolejności będzie budowany odcinek trasy od ronda Mikołajczyka przy dworcu PKS do ulicy Żeromskiego w sąsiedztwie wiaduktu i połączenia z ulicą Szklaną. - Pierwsze pieniądze na realizację tej ważnej inwestycji już są. To dzięki dotacji, którą miasto otrzymało na budowę ulicy Młodzianowskiej. Przyznana kwota 13 milionów złotych pozwoli zaoszczędzić sporą sumę w budżecie miasta i przeznaczyć ją na poprawę sieci drogowej w innym miejscu – mówi doradca prezydenta Zbigniew Banaszkiewicz.

Przygotowywana budowa odcinka trasy N-S ma ruszyć w przyszłym roku. – Przetarg na wykonanie ma zostać ogłoszony w trzecim kwartale roku 2016. Do tego mają zostać wykonane wszystkie prace przygotowawcze. Miasto musi uzyskać decyzję środowiskową, opracować projekt, wykupić grunty i uzyskać pozwolenie na budowę - wylicza wiceprezydent Konrad Frysztak. Odcinek trasy N-S powinien być gotowy w 2017 roku. Projektowa wartość inwestycji to 32 mln zł.

Na odcinku od ronda Mikołajczyka do węzła u zbiegu z ulicą Słowackiego trasa ma mieć dwie jezdnie, po dwa pasy w każdym kierunku. Węzeł ten umożliwi m.in. bezkolizyjny wjazd z ulicy Beliny-Prażmowskiego na wiadukt w ciągu ulicy Słowackiego, a także bezkolizyjny zjazd z wiaduktu w stronę dworców PKS i PKP. Spowoduje to odciążenie zakorkowanego lewoskrętu z ulicy Słowackiego w ulicę 25 Czerwca. Inwestycja będzie się wiązała z koniecznością wyburzenia kamienicy u zbiegu Czachowskiego i Słowackiego, po stronie przejścia podziemnego pod torami kolejowymi. Samo przejście podziemne ma być zlikwidowane, a piesi i rowerzyści będą mieli wydzielony na wiadukcie ciąg pieszo-rowerowy. Droga ma mieć trzy pasy: dwa dla samochodów, trzeci dla pieszych i rowerzystów. Zdaniem wiceprezydenta Frysztaka szerokości wiaduktu wystarczy.


Na odcinku od ulicy Słowackiego do ulicy Żeromskiego trasa N-S będzie miała jedną jezdnię, która będzie biegła bezpośrednio obok torów kolejowych. U zbiegu z ulicą Szklaną powstanie rondo z wydzielonym prawoskrętem z ulicy Żeromskiego w nową trasę. Projektanci nie przewidują wprowadzenia na drugi etap N-S linii autobusowych wymagających budowy zatok.

Cała inwestycja musi zostać wykonana jak najszybciej, bowiem Wodociągi Miejskie przygotowują projekt gigantycznej przebudowy kanalizacji w ulicy 25 Czerwca. Nikt nie wyobraża sobie zamknięcia tej ulicy bez trasy alternatywnej.




Podziel się
Oceń

Reklama