Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
sobota, 6 grudnia 2025 11:59
Reklama

Za głośno przy wiadukcie. Co dalej z remontem?

Co z przebudową wiaduktu przy ul. Żeromskiego ? Okazuje się, że poziom hałasu w tym rejonie przekracza normę, dlatego miasto musi podjąć działania aby go zniwelować. Bez tego Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska nie może wydać zgody na przebudowę obiektu, czego konsekwencją będą opóźnienia w ogłoszeniu przetargu na remont.
Za głośno przy wiadukcie. Co dalej z remontem?

Źródło: fot. archiwum cozadzien.pl

Wicewojewoda mazowiecki, Artur Standowicz apeluje do władz miasta o podjęcie działań w tej kwestii aby RDOŚ jak najszybciej mógł wydać pozwolenie na przebudowę wiaduktu. Problem polega na tym, że w nocy w tym rejonie pojawia się zwiększony hałas spowodowany oddziaływaniem pociągów. Miasto musiałoby podjąć takie działania aby ten hałas zniwelować.

- Takimi rozwiązaniami mogłoby być ekrany akustyczne czy cichy asfalt, ale także ustalenie stref ograniczonego użytkowania. Taką strefę mamy przy radomskim lotnisku - mówi wicewojewoda Standowicz.

- Tam jest dosyć paradoksalna sytuacja. PKP uzyskało decyzje bez brania pod uwagę hałasu z wiaduktu, tylko z hałasem generowanym przez pociągi - mówi Mateusz Tyczyński, wiceprezydent Radomia - Natomiast do budowy wiaduktu, Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska bierze pod uwagę hałas zarówno z wiaduktu jak i z ruchu pociągów, więc to nie jest tak, że ktoś zaniedbał, nie uzupełnił dokumentów. To jest kolejne wezwanie,  gdyż RDOŚ nałożył na siebie te dwa czynniki. Zrobimy to niezwłocznie. Dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji został zobowiązany do stałego kontaktu ze służbami pana wojewody - mówi wiceprezydent. 

- Mam nadzieję, że ta sprawa zostanie jak najszybciej zamknięta. Mamy zdiagnozowany ten problem i gotowe rozwiązania, o tym które zastosujemy zdecydujemy w dialogu z Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska - informuje wiceprezydent - Zapewniam, że ten temat zostanie szybko zamknięty, ponieważ ten wiadukt jest potrzebny nam radomianom. Jest również niezbędny do obsługi lotniska, które jeśli ruszy zgodnie z planem, to dobrze by było żeby pasażerowie przyjeżdzający koleją z Warszawy mogli się sprawnie przesiąść i dojechać do portu lotniczego - mówi Tyczyński. 

Koncepcję przebudowy wiaduktu przygotowała Miejska Pracownia Urbanistyczna. Nowa przeprawa ma mieć 150 metrów długości i ok. 20 metrów szerokości, po dwa pasy ruchu w obu kierunkach oraz ciąg pieszo-rowerowy po obydwu stronach jezdni. Powstaną także schody dla pieszych do ulic Siennej, Metalowej i Średniej. Dla wygody podróżujących pociągiem pasażerów lotniska na Sadkowie PKP w okolicach ul. Szklanej wybuduje przystanek Radom Wschód. Miasto początkowo proponowało schody z wiaduktu na peron i windę, ale rozwiązanie nie przypadło do gustu PPL-owi, który odpowiada za lotnisko – Porty Lotnicze chciały schodów ruchomych.

- To jest bardzo trudna inwestycja. To bardzo duży, rozbudowany wiadukt, bardzo blisko domów, w centrum miasta. Do tego wzmożony ruch pociągów, który jest planowany. Te skumulowane czynniki środowiskowe są czasami nie do przewidzenia. Teraz już mamy jasność wiemy czego musimy jeszcze dopatrzeć. Wszystko zostanie zrobione - mówi Mateusz Tyczyński. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

lanie wody 28.04.2021 14:58
zróbcie jeszcze jedną trasę ns przy wiadukcie . na pewno bedzie ciszej

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
FFFX 28.04.2021 16:14
@lanie wody >> Obowiązkowo z kolejnym McD i Orlenem :P

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
mieszkaniec 29.04.2021 08:35
lotnisko całodobowe, od tego też będzie ciszej, peron bezszmerowy. drzewa powycinajcie. i można w ten sposób pisać i starać się przez to coś uzyskać.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
RADOM to PIS ✈ 28.04.2021 14:11
Asfalt MERCEDESA od wicia i frycia już mamy.A także ,,rondo,, radosława na Kolejowej za 40.000 czy kładka radka na Ustroniu.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Apeluje 28.04.2021 13:19
To niech PKP od Gołębiowa do Potkanowa tunel na koszt budowy lotniska wykona. Taki jest mieszkańców rozkaz. Plus parę dziur do wejścia i wyjścia. Dziury mogą być kwadratowe.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Majster budowy 28.04.2021 13:13
Jaki remont. Stary do rozbiórki metodą wybuchową i budowa nowego od fundamentów. Podobnie jest z pisem trotylem w powietrze i tak nowej partii nie zbudują. Dla PiSu darmowej budowy windy do nieba trzeba. Jak ich św Piotr do piekła nie zawróci. Czyli należy kopać też w dół

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Anonim 28.04.2021 13:07
Wiadukt, wiadukt. Tunel przekopcie jak na Młodzianowskiej z ul.1905r. albo na Grzecznarowskiego z Ustronia do centrum.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
ojciec 29.04.2021 08:43
nie da rady, obiecałem myjnie szwagrowi

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Genek 28.04.2021 12:49
"cichy asfalt" to idealne rozwiązanie na "hałas spowodowany oddziaływaniem pociągów". To chyba Suski wymyślił.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Anonim 28.04.2021 12:00
Zatrzymać pociągi na Gołębiowie i będzie ciszej !

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Reklama