Badania odbyły się na przełomie listopada i grudnia 2011 r., wzięło w nich udział 1305 studentów.
Jak wynika z ankiet, dla przyszłego absolwenta firmę czyni atrakcyjną przede wszystkim dobry klimat w miejscu pracy. Dla 49,3 proc. odpowiadających, jest to dobra atmosfera w firmie, dla 14.2 proc. przyjazne środowisko pracy. Jako drugi aspekt brany pod uwagę przy doborze pracy jest stabilność zatrudnienia (44 proc.). Zarobki są równie ważną kwestią, wyższej pensji od przeciętnej oczekuje ponad 37,7 proc. respondentów. Dla 25,4 proc. ważny jest także ciekawy zakres obowiązków, a dla 22,2 proc. możliwość zrównoważenia życia zawodowego z osobistym.
Dla niewielu, bo tylko 5,5 proc. studentów istotna jest lokalizacja miejsca pracy. Podobnie - 5,6 proc. - oczekuje zbieżności wartości firmy z ich własnymi.
Kluczowym czynnikiem zachęcającym studentów do odbycia praktyk w danej firmie jest szansa na otrzymanie oferty pracy po zakończeniu okresu praktyk (52,8 proc.). Dla 34,5 proc. atrakcyjność praktyki studenckiej stanowi wynagrodzenie. 32,9 proc. respondentów odpowiedziało, że ważną rolę przy wyborze miejsca praktyk pełni renoma firmy, a także możliwość przełożenia wiedzy merytorycznej na praktykę biznesową (32,3 proc.).
Badania zostały zorganizowane przez Grupę TP we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Zarządzania Kadrami i Business for Society.














