
We wtorek gimnazjaliści napiszą test z wiedzy humanistycznej - uczniowie jako pierwszy dostaną blok zadań z historii i wiedzy o społeczeństwie. Na rozwiązanie ich będą mieli 60 minut, uczniowie z dysleksją - 80 minut. Po godzinnej przerwie gimnazjaliści przystąpią do bloku zadań z języka polskiego. Na rozwiązanie ich będą mieli 90 minut (dyslektycy - 135 minut).
W środę na egzaminie z wiedzy matematyczno-przyrodniczej uczniowie również będą mieli do rozwiązania dwa bloki zadań. W pierwszym znajdą się zadania z nauk przyrodniczych - biologii, chemii, fizyki i geografii. W drugim bloku będą zadania z matematyki. Tak jak dnia poprzedniego część pierwsza potrwa 60 minut, druga 90.
[gallery id=524 los=1 ]
W czwartek egzamin gimnazjalny z języka obcego przeprowadzany będzie na dwóch poziomach. Najpierw będzie test na poziomie podstawowym. Na rozwiązanie zadań uczniowie będą mieli 60 minut (dyslektycy 80 minut). Po godzinnej przerwie gimnazjaliści przystąpią do testu na poziomie rozszerzonym.
Egzamin na poziomie rozszerzonym będzie zdawać tylko część uczniów - tylko ci, którzy w gimnazjum kontynuują naukę danego, wybranego języka obcego rozpoczętą w szkole podstawowej. Egzamin gimnazjalny będzie przeprowadzany z angielskiego, niemieckiego, rosyjskiego, francuskiego, hiszpańskiego i włoskiego.
Testy rozwiązane przez uczniów zostaną zakodowane, sprawdzać je będą egzaminatorzy z okręgowych komisji egzaminacyjnych. Wyniki egzaminu uczniowie poznają w czerwcu. Przystąpienie do egzaminu gimnazjalnego jest warunkiem ukończenia gimnazjum. Jeśli uczeń z powodu choroby lub ważnych wypadków losowych nie może przystąpić do egzaminu w tych dniach to następną okazję będzie miał na początku czerwca.
Gimnazjalista przyłapany na ściąganiu podczas sprawdzianu musi przystąpić do niego jeszcze raz. Jeśli uczeń przystąpi do egzaminu i napisze go słabo, a równocześnie uzyska oceny pozytywne na świadectwie na zakończenie III klasy, to i tak ukończy gimnazjum. Wtorek, środa i czwartek będą w części gimnazjów dniami wolnymi od lekcji dla młodszych uczniów decyzję w tej sprawie podejmują dyrektorzy szkół.













