
Harvard Business Review określił outsourcing największym odkryciem ostatnich 75 lat. Badania przeprowadzone przez magazyn Fortune jednoznacznie wskazują że wiodące firmy aktywnie wykorzystują w swojej działalności outsourcing w celu osiągnięcia wyników gospodarczych.
Outsourcing informatyczny to korzystanie ze źródeł zewnętrznych, oznaczające długookresowe zlecenie pełnienia funkcji pomocniczych usługodawcy zewnętrznemu, nie związanemu bezpośrednio z naszą firmą, ale specjalizującemu się w konkretnie określonej dziedzinie. W outsourcingu informatycznym dziedziną tą jest informatyka a najczęściej dostarczaną usługą obsługa informatyczna przedsiębiorstwa. Myślą przewodnią takiego działania jest ograniczenie kosztów działalności podstawowej przedsiębiorstwa, osiągnięte przez zmniejszanie liczby etatów prowadzące odwrotnie do wzrostu dochodu z działalności podstawowej.

- administrację i zarządzanie systemami informatycznymi
- projektowanie, instalacja i wdrożenie nowych systemów
- projektowanie i wykonanie infrastruktury informatycznej (okablowanie strukturalne, logiczne, elektryczne)
- obsługę eksploatacyjną
- wsparcie techniczne
Wymierne korzyści usług outsourcingowych, które praktycznie natychmiast dają się przeliczyć na oszczędności finansowe wiążą się m.in. z:
- Ograniczeniem i kontrolą kosztów - prowadzenie przez firmę samodzielnych działań w branżach nie związanych z jej profilem, może ją narazić na dodatkowe wydatki związane z logistyką, marketingiem, organizacją pracy itd. Korzystanie z usług "outsourcingowych" pozwala na zmniejszenie kosztów przeznaczonych na utrzymanie w pełni wyposażonych działów własnej firmy.
- Oszczędnością czasu - jest to bardzo odczuwalne w przypadku zlecenia usług firmom zewnętrznym, których zadaniem jest dotrzymywanie terminów i warunków współpracy. Wyraźnym tego przykładem mogą być zagadnienia związane z obsługą personelu lub obsługą systemów informatycznych.
- Koncentracją działań firmy na jej podstawowych zadaniach i funkcjach -firma staje się coraz bardziej konkurencyjna na rynku inwestując wolny kapitał w rozwój oferowanych własnym klientom usług.
- Wysokim poziomem usług - dostawcy usług "outsourcingowych" są w stanie zaangażować duży potencjał techniczny, dzięki któremu Odbiorca może korzystać z usług wysokiej jakości specjalistów nie ponosząc żadnych kosztów na ich kształcenie.
- Dostępem do światowych zasobów nowoczesnych technologii - dynamiczny rozwój technologii oraz szybka zmiana standardów światowych często stawia przedsiębiorstwa przed koniecznością dokonywania wyboru pomiędzy poniesieniem dodatkowych kosztów i posiadaniem w pełni nowoczesnych rozwiązań technicznych, a przystaniem na wypierane technologie i na rzecz prowadzonych oszczędności finansowych. Korzystanie z outsourcingu pozwala na uzyskanie dostępu do najnowszych rozwiązań technologicznych bez konieczności angażowania dodatkowych środków z budżetu firmy
- Podziałem ryzyka - ten element jest bardzo istotny w projektach i planach inwestycyjnych. Elementy ryzyka tj. niestabilność rynku, konkurencja, przepisy prawno-podatkowe, postęp technologiczny uniemożliwiają właściwą ocenę sytuacji firmie która nie specjalizuje się w danej dziedzinie. Dostawcy usług "outsourcingowych" dokonują bardziej trafnej oceny w oparciu o posiadaną precyzyjną wiedzę w imieniu kilku , a nie jednego klienta. Wspólna inwestycja oznacza podział ryzyka i zmniejszenie jego ewentualnych skutków.
Koszty informatyki w firmie jak zapewnia Andrzej Kurzawa wiceprezes lokalnego lidera outsourcingu IT firmy Technet Sp z o.o. mogą zostać ograniczone nawet o 82%, a dostępność obsługi w rygorystycznym reżimie SLA 1h wzrasta z przeciętnego poziomu 70/80% do 99,99%.
Dowiedz się więcej i skorzystaj z obsługi za 99 zł/miesiąc - http://technet.net.pl/outsourcing-it/261














