Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
poniedziałek, 22 grudnia 2025 15:26
Reklama

Ryanair ujawnił plany na przyszłość. Co z radomskim lotniskiem?

Michał Kaczmarzyk, szef spółki Buzz, ujawnił plany Ryanaira na najbliższy rok w rozmowie z portalem Money.pl. Nie obyło się bez poruszenia wątku radomskiego lotniska. - Nie mam z tego żadnej satysfakcji, mimo że od początku mówiliśmy głośno, że lotnisko w Radomiu jest bez sensu - powiedział Kaczmarzyk.
Ryanair ujawnił plany na przyszłość. Co z radomskim lotniskiem?

Autor: CoZaDzień.pl

Zobacz także: Frysztak doprowadził do wściekłości polityków PiS-u. "Snusiarz, który wprowadził się na Krakowskie Przedmieście" [WIDEO]

Irlandzkie linie lotnicze prężnie korzystają z Lotniska Chopina oraz portu Warszawa-Modlin. Pierwsze z wymienionych lada chwila zostanie rozbudowane. Właściwe prace mają rozpocząć się w 2026 roku. Według planu przedsięwzięcie ma zostać sfinalizowane maksymalnie trzy lata później. W bieżącym roku Ryanair zakłada obsłużenie 500 tys. pasażerów właśnie z warszawskiego Okęcia.

- Na Lotnisku Chopina jesteśmy w stanie bardzo szybko urosnąć do 1,5-2 mln pasażerów rocznie z planowanych na ten rok 500 tys. podróżnych. I to tylko przylatując i odlatując, bez bazowania tam nowych samolotów. Mamy już kilka nowych slotów na sezon letni 2026, więc na pewno urośniemy. W najbliższym czasie pewnie dojdziemy do poziomu 0,7 mln pasażerów, czyli około 50 rotacji w tygodniu. Zaplanowanie 30 rotacji każdego dnia to dla nas żaden problem. To jest naprawdę łatwe do zrobienia - powiedział CEO spółki Buzz w rozmowie z portalem Money.pl. 

Polecamy: 

 

Michał Kaczmarzyk o radomskim lotnisku: każdy rozsądny w branży wiedział, że nie ma sensu

W trakcie rozmowy przedstawiciel spółki-córki irlandzkich linii lotniczych został zapytany o to, czy planują one zostać konkurentem Wizz Aira i LOT-u na Lotnisku Warszawa-Radom im. Bohaterów Radomskiego Czerwca 1976 roku. - Nie - odparł Kaczmarzyk. - W kwestii Radomia bez zmian. Zima to nie jest sezon na eksperymentowanie z nowymi połączeniami, na kolejne lato też nie mamy tam nic zaplanowane. Więc w 2026 roku niczego w Radomiu nie planujemy. A co później - w naszej branży trudno przewidzieć, co będzie za kilka lat - dodał prezes Buzz. 

Niespełna dwa tygodnie temu informowaliśmy, że Prokuratura Regionalna w Lublinie wszczęła śledztwo w sprawie budowy Portu Lotniczego Warszawa-Radom im. Bohaterów Radomskiego Czerwca 1976 roku. Sprawdza, czy decyzje podejmowane w sprawie lotniska spowodowały szkodę majątkową wycenioną na ponad 800 milionów złotych. 

- Nie mam z tego żadnej satysfakcji, mimo że od początku mówiliśmy głośno, że lotnisko w Radomiu jest bez sensu - skomentował Kaczmarzyk w rozmowie z Money.pl. - A jaka tam była propaganda sukcesu! Podobnie jak w przypadku CPK, politycy mają jakiś plan i nie dopuszczają do siebie argumentów spoza "bańki". Tymczasem każdy rozsądny w branży wiedział, że nie ma sensu wydawać 800 mln zł, gdy po drugiej stronie Warszawy jest lotnisko, które funkcjonuje. Gdyby w Modlin włożyć 800 mln zł, to dzisiaj obsługiwaliby 8 mln pasażerów i przygotowywaliby inwestycje, aby w przyszłości obsłużyć 18 mln pasażerów rocznie - zakończył prezes Buzz.

Zobacz także: Suski rozsierdzony na sejmowej komisji. "Z debilami pracować nie można. Do widzenia, debile" [WIDEO]

 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

mi(RR)co 22.12.2025 13:01
A co ma mówić szef Ryanaira. Przecież lata z Modlina za pół darmo za przyzwoleniem żelaznego Struzika. Musi więc mówić, że lotnisko w Radomiu jest bez sensu.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
G.Freeman 22.12.2025 12:30
A jaka jest różnica czy trzeba dojechać na lotnisko Modlin żeby gdzieś polecieć a dojechać na lotnisko w Radomiu, żeby gdzieś polecieć. Do Radomia na lotnisko chociaż łatwiej dojechać, bo przy Modlinie co chwilę jakieś przebudowy, a tu od samej Warszawy dwa pasy na każdej drodze aż do samego lotniska, podobnie z dojazdem od strony Lublina i Kielc. Terminal mamy piękny, tylko odważnych brak by dać szansę temu lotnisku, każda linia trzyma się tego co już zna i co w procentowo daje je większą szansę na profit.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama