15 października 2025 roku to dzień, który z pewnością przejdzie do historii Radomia. Jak poinformował na swoim fanpage’u na Facebooku prezydent miasta, po raz pierwszy od 50 lat trasa N-S jest w pełni przejezdna. Do użytku oddano bowiem jej III etap, odcinek od ronda dr Krystyny Zapały do ulicy Andersa.
- Możemy cieszyć się z III etapu trasy N-S. To też ważne wydarzenie dla mnie, bo o trasie N-S mówiłem w kampanii wyborczej w 2014 roku. 11 lat temu zapowiadałem, że jeśli zostanę prezydentem, to wraz ze swoim zespołem tę trasę N-S wybuduję - powiedział Witkowski, prezydent Radomia.
Obietnica została dotrzymana. Dwuipółkilometrowy fragment znacznie odciąży centrum miasta, a przy okazji pozwoli szybciej przez nie przebrnąć. Wzdłuż trasy powstały chodniki, ścieżki rowerowe, most nad Potokiem Północnym, przejścia podziemne oraz pojawiły się nowe elementy zieleni.
- Mam świadomość, że wschodni ring Radomia to bezpieczeństwo, komfort, ale także szansa na rozwój naszych stref przemysłowych, które zamierzamy rozwijać - dodał prezydent.
Wartość inwestycji wyniosła 89 milionów 400 tysięcy złotych. Dofinansowanie z Funduszy Europejskich dla Mazowsza opiewało na 20 milionów 700 tysięcy złotych. - Ten odcinek został zaprojektowany przede wszystkim z myślą o mieszkańcach blokowisk, które znajdują się w tej części miasta. III etap trasy N-S to nie tylko droga, nie tylko jezdnia, ale również pełna infrastruktura okołodrogowa - uzupełniła Katarzyna Kalinowska, wiceprezydent Radomia.
To jednak nie koniec dobrych wieści. Miasto podpisało bowiem umowę na realizacje kolejnego etapu – od ulicy Andersa pod wiaduktem na Żeromskiego do ulicy Energetyków. Ta inwestycja będzie kosztowała 15 milionów 700 tys. złotych. Na ten cel pozyskano 14 milionów 200 tys. złotych z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
- To z pewnością ułatwi komunikację wszystkim mieszkańcom czy osobom przyjeżdżającym do miasta. Biorąc pod uwagę, że przy okazji tej inwestycji powstało choćby to centrum przesiadkowe, widać ogrom inwestycji. To zmienia też postrzeganie tego miasta jako miasta z nowoczesną architekturą drogową - zaznaczył Rafał Rajkowski, wicemarszałek województwa mazowieckiego.
Inwestycję wykonała firma Strabag będąca częścią europejskiego koncernu budowlanego.















Napisz komentarz
Komentarze