Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
piątek, 5 grudnia 2025 07:52
Reklama

Historyczna chwila dla Radomia! Trzeci etap trasy N-S oficjalnie otwarty

W środowe przedpołudnie prezydent Radomia, Radosław Witkowski, wziął udział w oficjalnej konferencji prasowej, podczas której otwarto III etap trasy N-S. Inwestycja pochłonęła niespełna 100 milionów złotych.
Historyczna chwila dla Radomia! Trzeci etap trasy N-S oficjalnie otwarty

Autor: Fot. archiwum CoZaDzień

15 października 2025 roku to dzień, który z pewnością przejdzie do historii Radomia. Jak poinformował na swoim fanpage’u na Facebooku prezydent miasta, po raz pierwszy od 50 lat trasa N-S jest w pełni przejezdna. Do użytku oddano bowiem jej III etap, odcinek od ronda dr Krystyny Zapały do ulicy Andersa. 

- Możemy cieszyć się z III etapu trasy N-S. To też ważne wydarzenie dla mnie, bo o trasie N-S mówiłem w kampanii wyborczej w 2014 roku. 11 lat temu zapowiadałem, że jeśli zostanę prezydentem, to wraz ze swoim zespołem tę trasę N-S wybuduję - powiedział Witkowski, prezydent Radomia. 

Obietnica została dotrzymana. Dwuipółkilometrowy fragment znacznie odciąży centrum miasta, a przy okazji pozwoli szybciej przez nie przebrnąć. Wzdłuż trasy powstały chodniki, ścieżki rowerowe, most nad Potokiem Północnym, przejścia podziemne oraz pojawiły się nowe elementy zieleni.

- Mam świadomość, że wschodni ring Radomia to bezpieczeństwo, komfort, ale także szansa na rozwój naszych stref przemysłowych, które zamierzamy rozwijać - dodał prezydent.

Wartość inwestycji wyniosła 89 milionów 400 tysięcy złotych. Dofinansowanie z Funduszy Europejskich dla Mazowsza opiewało na 20 milionów 700 tysięcy złotych. - Ten odcinek został zaprojektowany przede wszystkim z myślą o mieszkańcach blokowisk, które znajdują się w tej części miasta. III etap trasy N-S to nie tylko droga, nie tylko jezdnia, ale również pełna infrastruktura okołodrogowa - uzupełniła Katarzyna Kalinowska, wiceprezydent Radomia. 

To jednak nie koniec dobrych wieści. Miasto podpisało bowiem umowę na realizacje kolejnego etapu – od ulicy Andersa pod wiaduktem na Żeromskiego do ulicy Energetyków. Ta inwestycja będzie kosztowała 15 milionów 700 tys. złotych. Na ten cel pozyskano 14 milionów 200 tys. złotych z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. 

- To z pewnością ułatwi komunikację wszystkim mieszkańcom czy osobom przyjeżdżającym do miasta. Biorąc pod uwagę, że przy okazji tej inwestycji powstało choćby to centrum przesiadkowe, widać ogrom inwestycji. To zmienia też postrzeganie tego miasta jako miasta z nowoczesną architekturą drogową - zaznaczył Rafał Rajkowski, wicemarszałek województwa mazowieckiego.

Inwestycję wykonała firma Strabag będąca częścią europejskiego koncernu budowlanego. 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

Postronny obserwator 16.10.2025 18:11
Może ktoś tam zrobi porządek z kierowcami skręcającymi z Kolberga w N-S w lewo, mimo nakazu jazdy w prawo.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Realista 16.10.2025 05:08
Oklaskiwanie polityków dlatego, że wybudowali nowy szpital, autostradę czy linię kolejową za publiczne pieniądze jest tym samym czym jest oklaskiwanie bankomatu dlatego, że wypłacił nasze pieniądze.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Marcin 15.10.2025 17:23
Trasa jest przejezdna poraz pierwszy od 50 lat. To 50 lat Pan Prezydent ja budował? A jak już się odnosi do pierwotnego projektu to ta trasa miała mieć po 3 pasy w każdym kierunku. Bo ówcześni zarządcy zdawali sobie sprawę z rozwoju motoryzacji w przeciwieństwie do współczesnych.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
ggg 15.10.2025 22:05
3 pasy? Weź nie pisz bzdur, od początku to miała być trasa jak teraz, tam nie ma więcej miejsca. Polecam sprawdzić jaki jest ruch na oddanych wcześniej etapach. 1 pas spokojnie wystarczy

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Marcin 16.10.2025 12:22
Proponuję wejść na stronę mpu Radom i odnaleźć studium przygotowane przez dr. Rataja z 1986 roku. Podpowiem dalej przeczytac ze zrozumieniem dokument od strony 84. A mówienie w tym rozwiązaniu szumnie trasie trasa NS to jest przerost formy nad treścią. A ruch się zacznie jak będzie oddana całość.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Reklama