Każdego dnia borykamy się z kryzysami. Czy trzeba się bać kryzysu? Jak to się dzieje, że niektórzy lepiej sobie radzą z kryzysami? Warto zastanowić się nad tym, czym tak naprawdę jest kryzys. Zrozumieć, że nie jest chorobą.
W trakcie spotkania poznamy praktyczną i użyteczną definicję kryzysu. Powiemy czym różni się kryzys normatywny/rozwojowy od kryzysu sytuacyjnego/ostrego.
Akcent spotkania przeniesiemy jednak na nasze postawy i zachowania w obliczu kryzysu nastolatka. Postawimy tezę i postaramy się ją udowodnić, że każdy jest albo może być interwentem kryzysowym. Poznamy najważniejsze kroki podejmowane w IK, techniki, metody komunikacji, z których mogą skorzystać zarówno rodzice, jak i nauczyciele i rówieśnicy. Wykształcenie psychologa, terapeuty, psychiatry jest długie i kosztowne. Przygotowanie interwentów kryzysowych do udzielania pierwszej pomocy emocjonalnej, o której mówi WHO, jest dużo łatwiejsze i staje się pilnym zadaniem do wykonania przez nas wszystkich.
Mgr Krzysztof Durnaś – pomagam nastolatkom i ich rodzicom i opiekunom. Pracuje indywidualnie z nastolatkami oraz w diadzie. Ukończyłem studia z pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej z profilaktyką społeczną. Studia podyplomowe z coachingu, psychologii motywacji, pomocy psychologicznej i interwencji kryzysowej, psychotraumatologii. W pracy integruje różne nurty i podejścia szukając zawsze najlepszych rozwiązań dla moich klientów/pacjentów. Wykorzystuję narzędzia Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, narzędzia z terapii trzeciej fali – przede wszystkim ACT oraz terapię koherencji. Ukończyłem wiele szkoleń w ośrodkach specjalistycznych przygotowujących psychoterapeutów. Jestem międzynarodowym certyfikowanym konsultantem badania odporności psychicznej MTQPlus, certyfikowanym trenerem wartości – International Values Consultant oraz konsultantem badania MindSonar. Jestem autorem modelu interwencji kryzysowej OPEN UP.
Zapraszamy do udziału w wydarzeniu online!
Napisz komentarz
Komentarze