Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
poniedziałek, 22 grudnia 2025 08:30
Reklama

Fałszywy pracownik banku wyłudził 100 tys. zł

Tym razem ofiarą oszustów padła młoda mieszkanka Radomia, która straciła blisko 100 tys. zł. Otrzymała telefon od rzekomego pracownika banku z informacją, że ktoś chce wziąć na jej dane kredyt. Namówiono kobietę, aby to ona wzięła kredyt, a następnie swoje oszczędności oraz środki z kredytu wpłaciła do wpłatomatu.
Fałszywy pracownik banku wyłudził 100 tys. zł

Źródło: fot. archiwum cozadzien.pl

Policjanci otrzymali kolejne zgłoszenie dotyczące oszustwa metodą na pracownika banku. Dla oszustów wiek ofiar nie ma znaczenia, tym razem oszukana została młoda mieszkanka Radomia. - Kobieta odebrała telefon od osoby podającej się za pracownika banku, że ktoś w jej imieniu chce złożyć wniosek o przyznanie kredytu, a środki pieniężne zgromadzone na jej koncie są zagrożone. Rozmówca przekonał kobietę, że lepiej aby to ona złożyła w banku wniosek kredytowy i kobieta uwierzyła w opowiedzianą historię - informuje Justyna Jaśkiewicz z radomskiej policji. - Poszła do placówki bankowej i wzięła kredyt w kwocie 50 tys. zł. Następnie, kierując się wskazówkami przestępców, całą sumę, czyli środki zgromadzone na koncie oraz uzyskane z kredytu, w sumie około 100 tys. zł wpłaciła do wpłatomatu za pomocą kodów mobilnej płatności podanych przez oszusta.

Policja przypomina, że zawsze musimy być czujni i mieć się na baczności, zwłaszcza gdy chodzi o nasze pieniądze i dane wrażliwe. Każdorazowo, gdy proszeni jesteśmy o wykonanie transakcji z naszego rachunku bankowego, przekazanie danych służących do logowania na konto bądź gotówki nieznanej nam osobie bądź, jak w tym przypadku, wpłatę we wpłatomacie zastanówmy się, czy nie jest to potencjalne oszustwo. W takich przypadkach należy bezwzględnie starać się zweryfikować tożsamość osoby, która do nas dzwoni. Warto dwa razy zastanowić się i dokładnie wszystko sprawdzić przed wykonaniem czynności zleconej nam przez głos w słuchawce, aby nie stracić życiowych oszczędności.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

Reklama