Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
środa, 24 grudnia 2025 00:40
Reklama

Wyzwania związane z digitalizacją procesów HR

Pandemia błyskawicznie przyspieszyła postępującą stopniowo digitalizację procesów HR na całym świecie. Jednym z najbardziej namacalnych przykładów rewolucji jest przejście na zdalny model pracy, który dla wielu firm okazał się dużym wyzwaniem. Wygranymi w tej sytuacji okazali się ci, którzy jeszcze przed pandemią zdążyli wdrożyć usprawniające rozwiązania. Pozostali muszą szybko nadrabiać zaległości, ponieważ od digitalizacji w HR nie ma już odwrotu.

Eksperci oceniają, że gdyby nie pandemia koronawirusa, digitalizacja procesów HR rozłożyłaby się na następne kilkanaście lat. Nagła konieczność przejścia na pracę zdalną, która dotąd była standardem tylko w części branż, pokazała, jak przestarzałe i nieefektywne systemy funkcjonują w wielu przedsiębiorstwach. Wielu dużym graczom z pomocą przyszły agencje doradztwa personalnego, takie jak HRK, które oferują gotowe i zaawansowane rozwiązania w tym zakresie. Jakie wyzwania niesie ze sobą digitalizacja procesów HR w najbliższym czasie?

Praca zdalna

Wszystko wskazuje na to, że ten model w większym lub mniejszym stopniu zostanie z nami już na zawsze. Wyzwaniem dla działów HR jest więc poszukiwanie nowych, ciekawych i angażujących form pracy i spotkań online. Digitalizacja procesów HR wiąże się z inwestycjami finansowymi, ale jak pokazują przykłady największych graczy na rynku globalnym, szybko się zwraca. Sama zmiana formy szkoleń pracowniczych ze stacjonarnych na online, pozwala zaoszczędzić znaczną część budżetu przeznaczonego na ten cel. Pracownicy zdalni to także mniejsze koszty dla pracodawcy.

Rekrutacja i onboarding online

Znaczna część procesów rekrutacyjnych z powodzeniem przenosi się do sieci. Z kolei onboarding, czyli wdrażanie nowych pracowników, jest procedurą, która wymaga jak najszybszej digitalizacji. To zmiana, na której pracodawcy mogą skorzystać najbardziej. Przed pandemią onboarding wiązał się z dużymi wyzwaniami logistycznymi, trudnościami w przekazywaniu rozproszonej wiedzy i angażowaniem wielu osób. Dodatkowo nowa generacja pracowników ma wobec firm określone oczekiwania, co do poziomu cyfryzacji. Nie należy zapominać, że sprawnie i skutecznie przeprowadzony onboarding jest ważnym elementem, który przywiązuje pracownika do firmy. Digitalizacja procesów HR w tym zakresie jest więc wyzwaniem, ale również ogromną szansą na usprawnienie działania przedsiębiorstwa.

Komunikacja online

Pandemia oraz postępująca digitalizacja podniosły znaczenie działów HR w firmach oraz ich odpowiedzialność. To właśnie pracownicy HR musieli szybko analizować i wdrażać nowe rozporządzenia, rekomendować najlepsze rozwiązania w praktyce. Wewnętrzna komunikacja online odegrała tu kluczowe znaczenie. Nie inaczej będzie w przypadku komunikacji z potencjalnymi nowymi pracownikami. Eksperci przewidują, że w nowej rzeczywistości jeszcze trudniej będzie pozyskać wybitne talenty i nakłonić topowych kandydatów do zmiany pracy. Projekty związane z candidate experience w dużej mierze będą musiały przenieść się do sieci, co dla niektórych firm może stanowić wyzwanie. Dużym ułatwieniem może być współpraca z profesjonalną agencją doradztwa, taką jak HRK, która oferuje gotowe rozwiązania w tym zakresie.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

Reklama