Eksperci oceniają, że gdyby nie pandemia koronawirusa, digitalizacja procesów HR rozłożyłaby się na następne kilkanaście lat. Nagła konieczność przejścia na pracę zdalną, która dotąd była standardem tylko w części branż, pokazała, jak przestarzałe i nieefektywne systemy funkcjonują w wielu przedsiębiorstwach. Wielu dużym graczom z pomocą przyszły agencje doradztwa personalnego, takie jak HRK, które oferują gotowe i zaawansowane rozwiązania w tym zakresie. Jakie wyzwania niesie ze sobą digitalizacja procesów HR w najbliższym czasie?
Praca zdalna
Wszystko wskazuje na to, że ten model w większym lub mniejszym stopniu zostanie z nami już na zawsze. Wyzwaniem dla działów HR jest więc poszukiwanie nowych, ciekawych i angażujących form pracy i spotkań online. Digitalizacja procesów HR wiąże się z inwestycjami finansowymi, ale jak pokazują przykłady największych graczy na rynku globalnym, szybko się zwraca. Sama zmiana formy szkoleń pracowniczych ze stacjonarnych na online, pozwala zaoszczędzić znaczną część budżetu przeznaczonego na ten cel. Pracownicy zdalni to także mniejsze koszty dla pracodawcy.
Rekrutacja i onboarding online
Znaczna część procesów rekrutacyjnych z powodzeniem przenosi się do sieci. Z kolei onboarding, czyli wdrażanie nowych pracowników, jest procedurą, która wymaga jak najszybszej digitalizacji. To zmiana, na której pracodawcy mogą skorzystać najbardziej. Przed pandemią onboarding wiązał się z dużymi wyzwaniami logistycznymi, trudnościami w przekazywaniu rozproszonej wiedzy i angażowaniem wielu osób. Dodatkowo nowa generacja pracowników ma wobec firm określone oczekiwania, co do poziomu cyfryzacji. Nie należy zapominać, że sprawnie i skutecznie przeprowadzony onboarding jest ważnym elementem, który przywiązuje pracownika do firmy. Digitalizacja procesów HR w tym zakresie jest więc wyzwaniem, ale również ogromną szansą na usprawnienie działania przedsiębiorstwa.
Komunikacja online
Pandemia oraz postępująca digitalizacja podniosły znaczenie działów HR w firmach oraz ich odpowiedzialność. To właśnie pracownicy HR musieli szybko analizować i wdrażać nowe rozporządzenia, rekomendować najlepsze rozwiązania w praktyce. Wewnętrzna komunikacja online odegrała tu kluczowe znaczenie. Nie inaczej będzie w przypadku komunikacji z potencjalnymi nowymi pracownikami. Eksperci przewidują, że w nowej rzeczywistości jeszcze trudniej będzie pozyskać wybitne talenty i nakłonić topowych kandydatów do zmiany pracy. Projekty związane z candidate experience w dużej mierze będą musiały przenieść się do sieci, co dla niektórych firm może stanowić wyzwanie. Dużym ułatwieniem może być współpraca z profesjonalną agencją doradztwa, taką jak HRK, która oferuje gotowe rozwiązania w tym zakresie.














Napisz komentarz
Komentarze