Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
wtorek, 23 grudnia 2025 14:59
Reklama

Ogłoszenie o sprzedaży nieruchomości – co powinno zawierać?

Chcesz sprzedać mieszkanie lub posiadany lokal handlowo-usługowy? Musisz dotrzeć do osób potencjalnie zainteresowanych zakupem. Podstawą jest przygotowanie treści ogłoszenia o sprzedaży nieruchomości i następnie jego dystrybucja. Jakie informacje powinny znaleźć się w ogłoszeniu?

Podstawowe informacje o nieruchomości – czego nie możesz pominąć?

Przygotowanie treści ogłoszenia o sprzedaży mieszkania czy lokalu pod działalność gospodarczą wcale nie jest sprawą oczywistą. Mogą Ci umknąć istotne szczegóły, które wpłyną na atrakcyjność oferty. Podstawowe informacje, jakie powinny znaleźć się w treści ogłoszenia, to:

  • Lokalizacja. Wskaż ulicę, na jakiej znajduje się nieruchomość. W przypadku mieszkania istotna jest informacja o piętrze.
  • Rodzaj budynku i jego stan techniczny. Wskaż, czy mieszkanie znajduje się w budynku wielorodzinnym, czy np. kamienicy. Podaj rok budowy obiektu.
  • Powierzchnia, liczba pomieszczeń i ich rozkład. Wspomnij m.in. o pokojach przechodnich lub kuchni połączonej z salonem.
  • Informacja o pomieszczeniach przynależnych do nieruchomości. Mogą to być m.in. piwnica, komórka lokatorska, ogródek, taras czy miejsce postojowe.
  • Opis najbliższej okolicy. Jeżeli w pobliżu nieruchomości znajduje się np. przystanek autobusowy, szkoła, przedszkole czy przychodnia zdrowia, warto o tym wspomnieć.

Dobrze napisane ogłoszenie o sprzedaży nieruchomości na sprzedaż w Radomiu (sprawdź oferty: https://gethome.pl/nieruchomosci/na-sprzedaz/radom/) i każdym innym mieście powinno zawierać też informację o cenie. Z reguły jest ona mocno wyeksponowana na portalu ogłoszeniowym – najczęściej jest umieszczana w skróconej ofercie. Jeżeli dysponujesz np. operatem szacunkowym, zaznacz to w treści ogłoszenia.

Określ grupę potencjalnych nabywców i podkreśl atuty nieruchomości

Ofertami kawalerek nie są raczej zainteresowane rodziny z dziećmi. Z kolei 4-pokojowe mieszkanie nie będzie tym, czego szuka singiel. Przed przystąpieniem do tworzenia ogłoszenia powinieneś ustalić, jaka grupa osób będzie zainteresowana Twoją propozycją. Jeżeli uznasz, że są to rodziny, to do obejrzenia mieszkania może je zachęcić:

  • Informacja o tym, że mieszkanie znajduje się w bezpiecznej, spokojnej okolicy.
    Najlepiej, gdy to twierdzenie będzie miało odzwierciedlenie w stworzonym w ostatnim czasie rankingu dzielnic.
  • Wzmianka o znajdującym się w pobliżu parku czy placu zabaw. Jeżeli sprzedajesz nieruchomość na nowym osiedlu, na którym znajduje się ogrodzony plac zabaw dla dzieci, to nie zapomnij tego zaznaczyć.

Inne atuty nieruchomości, które możesz podkreślić, to m.in. dostęp do tarasu, udogodnienia dla mieszkańców przewidziane przez dewelopera (np. siłownia tylko dla mieszkańców) czy niski czynsz.

Dane kontaktowe – co podać: adres mailowy czy numer telefonu?

W ogłoszeniu powinieneś umożliwić skontaktowanie się z Tobą na kilka sposobów. Inaczej mówiąc, warto podać zarówno adres e-mail, jak i numer telefonu. Wynika to z różnych preferencji osób zainteresowanych Twoją ofertą. Dla przykładu millenialsi (pokolenie Y) często wybierają kontakt mailowy czy sms, z kolei przedstawiciele starszego pokolenia o szczegóły wolą pytać telefonicznie.

Pamiętaj: wyczerpujące ogłoszenie o sprzedaży lub wynajmie nieruchomości jest dla Ciebie korzystne. W ten sposób możesz uniknąć telefonów od osób, które chcą jedynie dopytać o szczegóły oferty.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

Reklama