Sensualnie – nie tylko intelektualnie
Kochamy książki miłością prawie że fizyczną. Chcemy zachęcać do odkrywania czytania na nowo – tym razem w kontekście nieco erotycznym. Bo przecież nie ma nic bardziej pociągającego niż fajna osoba z dobrą książką w odpowiednio dobranej pościeli.
Zerwijmy z wizerunkiem nudziarzy z obgryzionymi tomiskami pod pachą. Nie bądźmy smutni, brzydcy i zakurzeni. Lansujmy się radośnie. Błyszczmy. Obłóżmy się świadomie ekscytującymi lekturami jako atrybutami naszej, także seksualnej, atrakcyjności. Zostańmy czytelniczymi snobami nowej generacji!
Przecież książka w ręku może budować sex-appeal niezgorzej od najnowszego modelu I-pada
W Polsce większość ludzi nie czyta w ogóle. Przekłada się to potem na jednowymiarowe, ponure i mało urozmaicone życie intymne. Że o intelektualnym nie wspomnimy.
Do życia, do rozmów, do seksu szukamy osób o podobnej do nas wrażliwości. I wyobraźni. Nie od dziś wiadomo, że wrażliwość człowieka można wyczytać między wierszami jego ulubionych lektur.
To, co podnieca najbardziej to myśl. Zatrzymajmy się więc na tym dziwnym styku, na którym fascynacja intelektualna przeradza się w coś bardziej zmysłowego.
I powiedzmy jasno i wyraźnie: „Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!”
Akcja "Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka" – promująca czytelnictwo w konwencji erotycznej, rozwija się w zawrotnym tempie. W ciągu zaledwie trzech tygodni osiągnęła ponad 4 000 fanów na Facebooku (facebook.com/nieczytasz) i kilkadziesiąt tysięcy odwiedzających stronę, setki wspomnień w mediach i w internecie. A wszystko za sprawą chwytliwego hasła i celebrytów, którzy popierają akcję.
- Zdecydowanie nie spodziewaliśmy się takiego zainteresowania ze strony ludzi i mediów - mówi Monika Czaplicka, rzeczniczka akcji. - Boję się co będzie dalej.
Szczególnie, że kampania dopiero się rozwija - kolejne zdjęcia są ujawniane, zgłaszają się nowi celebryci – z kraju i ze świata. Głównym wydarzeniem będzie wystawa w warszawskim Traffic Clubie, która rusza od 16 grudnia na II piętrze, między regałami z literaturą polską i obcojęzyczną.
Inicjatywa otworzyła się również na wszystkich czytelników. „Ludzie zaczęli przysyłać nam własne foty z lekturą w łóżku – mówi Bianka Siwińska, inicjatorka akcji. – Postanowiliśmy je także włączyć w naszą wystawę. Każdy, kto ma ochotę, może zrobić sobie zdjęcie w łóżku z książką i wysłać do organizatorów akcji. Trzeba pamiętać o wypełnieniu i podpisaniu oświadczenia o wykorzystaniu wizerunku - bez tego nie ma możliwości, żeby zdjęcie zostało wykorzystane. Szczegóły jak to zrobić znajdziecie na stronie www.nieczytasz.pl
Grupa Twórcza Qlub Xsiążkowy pracuje nad kolejnymi odsłonami akcji. Oprócz marzeń o przyszłorocznym kalendarzu, pracują nad możliwością pokazania wystawy w innych miastach Polski. Aby tak się stało potrzebne są jednak fundusze.
- AG Complex, nasz główny sponsor, zaoferował wydrukowanie kalendarzy, wystawy i zorganizowanie wernisażu, nie ma jednak możliwości, żeby sponsorował podróże i prezentowanie zdjęć poza Warszawą. Liczymy, że zgłoszą się do nas miejsca zainteresowane współpracą - najlepiej opłaceniem transportu i darmowym wystawieniem - lub firmy, które postanowią nas sponsorować - tłumaczy Siwińska, inicjatorka - Jesteśmy otwarci na wszelkie propozycje. Szczególnie, że może to być bardzo dobra okazja dla producentów mebli lub wydawców książek, żeby się z nami zareklamować - chętnie zrobimy zdjęcia w konwencji product placement.
W akcji wzięli udział m.in: Gabriel Fleszar, Kazimiera Szczuka, Sylwia Chutnik, Anna Laszuk, Marcin Szczygielski, Katarzyna Szustow, Iza Meldo, Nasta Niakrasava, Kapela ze Wsi Warszawa czy Paweł Althamer.
Akcja "Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka" wygrała zaszczytny tytuł najlepszej polskiej kampanii społecznej 2011 roku wg czytelników portalu kampaniespoleczne.pl. Oddano na nas 2/5 wszystkich głosów, choć poza naszą było jeszcze 9 ważnych i świetnie przygotowanych akcji. Wszystkim nominowanym gratulujemy i życzymy wytrwałości w dążeniu do celów, które chcą osiągnąć.
Z naszej strony chcemy bardzo podziękować wszystkim tym, którzy na nas głosowali, wspierali nas i pomagali nam. Tą kampanię tworzą w równym stopniu fotografowie oraz my, Grupa Twórcza Qlub Xsiążkowy, i Wy, drodzy internauci i internautki, czytelnicy i czytelniczki, fani i fanki. Przesyłacie nam swoje zdjęcia, bierzecie udział w konkursach, aktywnie wyrażacie swoje zdanie na naszym fan page i to dzięki Wygraliśmy, bo oddawaliście na nas swoje głosy. Jest nam z tego powodu szalenie miło i czujemy się zaszczyceni tym zaufaniem, którym nas obdarzacie.
Z naszej strony postaramy się, żeby akcja dalej się rozwijała, planujemy kolejne akcje, zdjęcia i pomysły, licząc, że zyskają one sympatię. Cały czas zachęcamy do włączenia się w tworzenie naszej akcji. Bez wasze kontrybucji ona nie ma sensu.
Jeszcze raz dziękujemy za głosy i gratulujemy całemu zespołowi, który pracował przy stworzeniu tej kampanii.













