Maksymalną kwotę, jaką można było pozyskać to 180 tys. zł. Centrum Rzeźby Polskiej uplasowało się w pierwszej dziesiątce z najwyższym dofinansowaniem.
- Musieliśmy wskazać konkretne dzieła, które chcemy pozyskać dla kolekcji centrum. Będą to dzieła zarówno klasów, jak i twórców z młodego pokolenia. Proces ich pozyskania potrwa kilka miesięcy, ale jeszcze w tym roku zostaną one zaprezentowane publiczności - informuje Mariusz Knorowski, zastępca dyrektora CRP.
Pracownicy CRP mogą być też zadowoleni z dobrego miejsca w szóstej już edycji rankingu tygodnika "Polityka". Sklasyfikowano w nim 20 galerii z terenu całej Polski, głównie z miast wojewódzkich i większych ośrodków miejskich. Czołowe miejsca zajęły największe polskie galerie i muzea, takie jak Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, CSW Zamek Ujazdowski czy Muzeum Narodowe w Krakowie. W tym gronie znalazły się również galerie z Łodzi, Białegostoku i Sopotu. Za Centrum Rzeźby Polskiej uplasowały się instytucje z Warszawy, Krakowa, Torunia, Wrocławia, Poznania, Gdańska.
- Traktujemy to miejsce jako bardzo poważne wyróżnienie, zwłaszcza że znaleźliśmy się między renomowanymi instytucjami. Należymy do ekskluzywnego grona instytucji promujących sztukę współczesną. Mimo że jesteśmy oddaleni centrów miast i wielkich skupisk ludzkich, to nasze centrum przez różnorodny program przyciąga osoby interesujące się sztuką. To wyróżnienie zobowiązuje nas do jeszcze większej pracy i tworzenia oferty spełniającej różne oczekiwania - tłumaczy Mariusz Knorowski.
"Dotychczas przygotowywałem dwa rankingi galerii publicznych (państwowych i samorządowych) oraz prywatnych. Postanowiłem jednak połączyć te kategorie, wychodząc z założenia, że przecież sztuka jest jedna. W nowym rankingu uwzględniłem wszystkie placówki wystawiennicze, które w swoim programie mają pokazywanie współczesnej sztuki – także muzea – pisze redaktor Piotr Sarzyński z "Polityki". - Tym bardziej na wyróżnienie zasługuje instytucja kultury położona z dala od głównych polskich miast, z dala od zainteresowania mediów. A program – jak na trudną (i ciężką) materię rzeźbiarską – realizuje całkiem bogaty i ciekawy, z przeszłą retrospektywą Xawerego Dunikowskiego i z nadchodzącą Magdaleny Abakanowicz".













