Zupełnie nowe darmowe linie autobusowe miałyby zostać poprowadzone z północy na południe i ze wschodu na zachód. Platforma Obywatelska proponuje, aby trasa N - S zaczynała się w Krychnowicach, a następnie przebiegała przez ulice Starokrakowską, Potkanowską, Warsztatową, Wierzbicką, 1905 Roku, Traugutta, Żeromskiego, Malczewskiego, Struga, Chrobrego, Mieszka I, Aleksandrowicza, Warszawską oraz Ofiar Firleja. Długość trasy wyniosłaby 17 km.
Z kolei trasa W - Z miałaby swój początek na Gołębiowie I, a następnie biegłaby przez ulice Struga, Zbrowskiego, Żeromskiego, Lubelską, Średnią, Słowackiego, Grzecznarowskiego, Traugutta, Żeromskiego, Reja, Okulickiego, Kielecką i Wolanowską. W tym przypadku trasa liczyłaby 13 km.
Autobusy kursujące na tych liniach miałyby przystanki również przy dworcu PKP. Godziny odjazdów ustalono o 7, 8, 10, 12, 14, 15, 16 i 18. Nowe linie autobusowe miałby na próbę jeździć od początku września do końca roku. Koszt utrzymania nowych tras za cztery miesiące miałby wynieść ponad 310 tys. zł.
- Uważamy, że nowe linie w znaczny sposób ułatwiłyby życie mieszkańcom Radomia. Bezrobotni mogliby za darmo dojeżdżać do Powiatowego Urzędu Pracy oraz mieliby możliwość aktywnego poszukiwania pracy w całym mieście. Dodatkowe autobusy lepiej skomunikowałyby dojazd do szpitali oraz nekropoli. Dwie darmowe linie to także oszczędności dla rodzin wielodzietnych, a także zachęta dla osób pracujących w centrum do korzystania z komunikacji miejskiej - argumentuje Waldemar Kordziński, przewodniczący klubu radnych Platformy Obywatelskiej.
Na razie projektu uchwały autorstwa Platformy Obywatelskiej nie komentuje Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu, bowiem dokument będzie teraz analizowany przez Komisję Gospodarki Rady Miejskiej.














