Nowe autobusy dostarczyło konsorcjum firm: PKO Leasing S.A. oraz MAN Truck & Bus Polska Sp. z o.o. Cena ofertowa 10-letniego leasingu operacyjnego wynosi 11,5 mln zł netto. - Ten zakup wpisuje się w strategię rozwoju komunikacji miejskiej w Radomiu. Wprawdzie w ostatnich latach informowaliśmy głównie o zakupach autobusów elektrycznych lub zasilanych gazem CNG, ale nie możemy też zapominać o obecnej sytuacji. Bardzo drożeje zarówno energia elektryczna jak i gaz ziemny. Ceny są nieprzewidywalne. Dlatego potrzebny jest swego rodzaju mix, który nie będzie nas nadmiernie obciążał finansowo i cieszę się, że zarząd spółki podjął roztropną decyzję o zakupie tych autobusów. To wprawdzie pojazdy z sinikiem diesla, ale też spełniające wyśrubowane normy emisji spalin - mówi Radosław Witkowski, prezydent Radomia.
https://www.cozadzien.pl/radom/miasto-idzie-do-sadu-chodzi-o-wydatki-na-oswiate/88181
Każdy z przegubowych MAN-ów pomieści 154 pasażerów, w tym 40 na miejscach siedzących. Dodatkowo posiada dwa stanowiska na wózek inwalidzki lub dziecięcy. Autobusy są klimatyzowane, w pełni dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ponadto każdy pojazd wyposażony jest w wyświetlacze LED i LCD, nagłośnienie do zapowiedzi kolejnych przystanków, monitoring, system liczenia pasażerów, 5 podwójnych portów USB, umożliwiających pasażerom ładowanie baterii urządzeń mobilnych oraz kasowniki dotykowe, w tym jeden z funkcją terminala płatniczego. Silniki autobusów spełniają rygorystyczną normę emisji spalin EURO-6, porównywalną z niską emisją autobusów gazowych. Ponadto posiadają moduł hybrydowy i układ rekuperacji energii hamowania, która magazynowana jest w specjalnych superkondensatorach umiejscowionych na dachu pojazdu. Nowe przegubowce wyjadą na ulice Radomia w pierwszym tygodniu stycznia. Będą obsługiwały najbardziej oblegane przez pasażerów linie nr: 4, 7, 9 i 17.
Obecnie największy radomski przewoźnik posiada 19 autobusów elektrycznych, 42 zasilane sprężonym gazem ziemnym CNG oraz 71 diesli. W 2023 r. na ulice Radomia wyjedzie także 6 kolejnych przegubowych, 18-metrowych autobusów elektrycznych, zamówionych przez MPK, w kwietniu br., od firmy Solaris Bus & Coach. Na ich zakup MPK pozyskało z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska ponad 12,6 mln zł dotacji oraz ponad 7 mln zł niskooprocentowanej pożyczki.