Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
piątek, 5 grudnia 2025 21:40
Reklama

Dlaczego ulotki to wciąż dobra forma reklamy? Wyjaśniamy

Ulotki nadal mają się świetnie, choć w dobie internetowego marketingu niektórym mogłoby się wydawać, że ten stary, klasyczny sposób reklamy wymarł. Sprawdź, dlaczego ulotki nadal mogą być dobrym nośnikiem reklamowym i jak je wykorzystać w swoim biznesie!
  • Źródło: Artykuł sponsorowany

Ulotka nie ginie – zmienia tylko formę 

Druk ulotek wciąż cieszy się popularnością. Sprawdzają się one między innymi w marketingu lokalnym i sprzedaży bezpośredniej – tam, gdzie liczy się szybkie dotarcie do konkretnej grupy docelowej. 

Ulotki, w przeciwieństwie do reklamy w social mediach czy stronach www, są namacalne, można je powiesić na tablicy czy lodówce, dzięki czemu cykl życia takiej reklamy trwa dłużej, niż kilkusekundowe wyświetlenie w sieci. 

Kluczem jest jednak sprawienie, by ulotka nie trafiła do śmietnika tuż po jej otrzymaniu. Muszą być one spersonalizowane, najlepiej z wymiarem praktycznym, pozbawione ścian tekstu. Sprawdzą się na przykład ulotki składane w ofercie openprint.pl – pomieszczą dużą ilość treści. 

Dobrze zaprojektowana ulotka to elevator pitch 

Masz tylko kilka sekund, by złapać uwagę odbiorcy – elevator pitch to określenie na krótką, skondensowaną prezentację firmy lub oferty, która sprawia, że odbiorca staje się zainteresowany tematem. 

Ulotka musi mieć jasny komunikat przyciągający uwagę (np. za darmo, promocja, uwaga! – coś, co zainteresuje), mocną, przyjazną dla oka grafikę, najlepiej też, żeby miała niestandardowy format, ciekawy w dotyku papier czy nietypowe cięcia. Musi wyróżniać się spośród wielu innych ulotek, które często trafiają po prostu do kosza. 

Przykładowo, ulotki reklamowe od openprint.pl dają możliwość pełnej personalizacji. Do wyboru masz wiele rodzajów papieru, możliwość dziurkowania powierzchni, uszlachetnienia jak folie matowe czy błyszczące oraz różnego rodzaju formaty. Dzięki przemyślanej grafice i niesztampowej formie masz więc szansę stworzyć coś, co naprawdę przyciągnie uwagę odbiorcy.

Tanie, szybkie, skuteczne – powrót do podstaw 

Ulotki są wciąż jedną z najtańszych form reklamy. Ogromnym plusem jest fakt, że możesz wydrukować je bardzo szybko, w małym nakładzie, następnie modyfikować projekt według potrzeb i stworzyć kolejną, udoskonaloną partię. 

Ulotki sprawdzają się jako wsparcie kampanii działającej w sieci (wówczas warto umieścić na nich kod QR kierujący do strony), mogą być materiałem dołączanym do paczek w sklepie internetowym, często stają się też podręcznym menu, na przykład w przypadku lokalnej pizzerii. 

Warto też stworzyć specjalną promocję dla posiadaczy ulotek, jeżeli prowadzisz restaurację. Osoba, która przyjdzie do Ciebie z ulotką, otrzyma na przykład rabat na zamówienie albo darmowy napój. Tego typu szybka, impulsowa reklama często sprawia, że w lokalu pojawiają się goście, którzy nie dotarliby do Ciebie poprzez sieć – konkurencja jest ogromna. Wręczając im ulotkę lokalnie, zwiększasz szansę na odwiedziny i polecenie miejsca znajomym. 

Pamiętaj, aby celować w dobrej jakości drukarnie specjalizujące się w projektowaniu ulotek! 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

Reklama
ReklamaElmas wędliny
Reklama
ReklamaSalon Oświetleniowy Mirat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama