Ulotka nie ginie – zmienia tylko formę
Druk ulotek wciąż cieszy się popularnością. Sprawdzają się one między innymi w marketingu lokalnym i sprzedaży bezpośredniej – tam, gdzie liczy się szybkie dotarcie do konkretnej grupy docelowej.
Ulotki, w przeciwieństwie do reklamy w social mediach czy stronach www, są namacalne, można je powiesić na tablicy czy lodówce, dzięki czemu cykl życia takiej reklamy trwa dłużej, niż kilkusekundowe wyświetlenie w sieci.
Kluczem jest jednak sprawienie, by ulotka nie trafiła do śmietnika tuż po jej otrzymaniu. Muszą być one spersonalizowane, najlepiej z wymiarem praktycznym, pozbawione ścian tekstu. Sprawdzą się na przykład ulotki składane w ofercie openprint.pl – pomieszczą dużą ilość treści.
Dobrze zaprojektowana ulotka to elevator pitch
Masz tylko kilka sekund, by złapać uwagę odbiorcy – elevator pitch to określenie na krótką, skondensowaną prezentację firmy lub oferty, która sprawia, że odbiorca staje się zainteresowany tematem.
Ulotka musi mieć jasny komunikat przyciągający uwagę (np. za darmo, promocja, uwaga! – coś, co zainteresuje), mocną, przyjazną dla oka grafikę, najlepiej też, żeby miała niestandardowy format, ciekawy w dotyku papier czy nietypowe cięcia. Musi wyróżniać się spośród wielu innych ulotek, które często trafiają po prostu do kosza.
Przykładowo, ulotki reklamowe od openprint.pl dają możliwość pełnej personalizacji. Do wyboru masz wiele rodzajów papieru, możliwość dziurkowania powierzchni, uszlachetnienia jak folie matowe czy błyszczące oraz różnego rodzaju formaty. Dzięki przemyślanej grafice i niesztampowej formie masz więc szansę stworzyć coś, co naprawdę przyciągnie uwagę odbiorcy.
Tanie, szybkie, skuteczne – powrót do podstaw
Ulotki są wciąż jedną z najtańszych form reklamy. Ogromnym plusem jest fakt, że możesz wydrukować je bardzo szybko, w małym nakładzie, następnie modyfikować projekt według potrzeb i stworzyć kolejną, udoskonaloną partię.
Ulotki sprawdzają się jako wsparcie kampanii działającej w sieci (wówczas warto umieścić na nich kod QR kierujący do strony), mogą być materiałem dołączanym do paczek w sklepie internetowym, często stają się też podręcznym menu, na przykład w przypadku lokalnej pizzerii.
Warto też stworzyć specjalną promocję dla posiadaczy ulotek, jeżeli prowadzisz restaurację. Osoba, która przyjdzie do Ciebie z ulotką, otrzyma na przykład rabat na zamówienie albo darmowy napój. Tego typu szybka, impulsowa reklama często sprawia, że w lokalu pojawiają się goście, którzy nie dotarliby do Ciebie poprzez sieć – konkurencja jest ogromna. Wręczając im ulotkę lokalnie, zwiększasz szansę na odwiedziny i polecenie miejsca znajomym.
Pamiętaj, aby celować w dobrej jakości drukarnie specjalizujące się w projektowaniu ulotek!















Napisz komentarz
Komentarze