Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
sobota, 20 grudnia 2025 23:21
Reklama

Korzyści współpracy z zewnętrzną agencją PR, czyli dlaczego nie wszystko warto robić samodzielnie?

W biznesowym życiu każdego przedsięwzięcia przychodzi moment, w którym nie wystarczy już rozwijanie samej usługi, produktu czy technologii produkcji, ale następnym logicznym krokiem pozostaje inwestycja w działania komunikacyjne, budujące prestiż i renomę naszej marki. Jedni przedsiębiorcy wkraczają na tę ścieżkę angażując własnych pracowników, inni decydują się powierzyć te zadania zewnętrznej agencji PR. Jak się sprawdzają te rozwiązania?

Wewnętrzna komórka PR

Pracując w ramach struktur danej firmy pracownicy działu PR powinni teoretycznie mieć pełną wiedzę na temat tego, co ona oferuje. W tym obszarze, w sposób naturalny powinni przewyższać wiedzą pracowników agencji. Na ich korzyść przemawia również to, że komunikacja pomiędzy nimi a pozostałymi pracownikami powinna być sprawniejsza, ponieważ oparta jest na pewnym zaufaniu, które charakteryzuje relacje w każdej firmie. Tym samym oczekuje się, że więcej i szybciej się dowiedzą, będą też potrafili skuteczniej zaangażować zespół do swoich działań. To tyle w teorii, ponieważ w praktyce okazuje się, że outsourcing w zakresie usług PR przynosi zdecydowanie lepsze efekty.

Współpraca zewnętrzna

Jeśli oczekujesz wymiernych i skutecznych działań PR, zdecydowanie warto przyjrzeć się możliwościom, jakie oferuje współpraca z zewnętrzną agencją PR. Co przemawia na jej korzyść? Przede wszystkim doświadczenie w boju z wieloma różnymi produktami z wielu różnych branż. Dzięki temu do dyspozycji mamy bogate know-how i bardzo szerokie spojrzenie na nasz biznes. Jedną z takich doświadczonych agencji jest Commplace – 25 lat pracy w branży zaowocowało współpracą z ponad 350 markami. Takie portfolio jest naprawdę imponujące i daje niezwykłe zaplecze w postaci narzędzi sprawdzonych w bardzo szerokim spektrum działań. Dzięki temu również oferta usług i produktów, jakie oferuje Commplace, jest bardzo różnorodna. Eksperci bez problemu dobiorą narzędzia odpowiednie do budowania PR w naszej branży i dla naszej marki, niezależnie od tego jak bardzo jest niszowa czy wyjątkowa. Żaden nasz problem nie pozostanie bez rozwiązania, ponieważ czy zechcemy od podstaw zająć się brandingiem (https://commplace.pl/employer-branding/) albo stworzyć strategię komunikacji, czy potrzebujemy dopieścić tylko wycinek naszej działalności, jak np. warstwę wizualną produktu albo skuteczność kanałów w social mediach – Commplace zawsze oferuje rozwiązania skrojone na miarę potrzeb swoich klientów.

Agencja PR - suma wszystkich korzyści

Współpraca z wieloma klientami na przestrzeni lat sprawiła, że agencja PR Commplace wypracowała bardzo szeroką sieć kontaktów, dzięki czemu zapewnia szeroką komunikację w mediach. W jej strukturach znajdziemy wielu ekspertów z zakresu PR, tworzenia angażującego contentu, strategii komunikacji itd., których wiedza i umiejętności przyczyniają się do budowania przewagi na rynku marek, na rzecz których pracują.

Niewątpliwą zaletą pracy z zewnętrzną agencja będzie też ich obiektywizm – nie będąc uwikłanymi w firmowe korelacje, wybierają najkorzystniejsze opcje działania. Konsultanci z zewnątrz szukają optymalnych, najbardziej efektywnych rozwiązań, podczas gdy pracownicy firmy – nawet jeśli robią to bezwiednie – mogą proponować takie, które będą zbieżne z wizją przełożonych, jednak nie przyniosą najlepszych rezultatów.  

Rozwiązaniem pośrednim jest zaangażowanie zewnętrznej agencji jako wsparcia dla wewnętrznej komórki PR. Czy to przy organizacji ważnych eventów, czy kampanii reklamowych jako wsparcie w wybranym obszarze, jak prowadzenie kanałów w social mediach, czy wreszcie w przypadku konieczności zażegnania kryzysu wizerunkowego. Agencja PR może stanowić niezastąpione wsparcie dla każdej firmy.  Zobacz również: https://commplace.pl/branding-plus-strategia-budowy-silnej-marki/


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

Reklama