Jak zaplanować oświetlenie eventu?
Światło jest dopełnieniem scenografii i w znaczący sposób wpływa na tzw. plastykę eventu. Planując i organizując wydarzenie, należy pamiętać, że ten element spełnia nie tylko rolę techniczną: oświetla ważne miejsca, eksponuje produkty czy podkreśla obecność istotnych osób na scenie.
Odpowiednio dobrane oświetlenie tworzy atmosferę wydarzenia, musi być także spójne z jego zamysłem artystycznym. Przemyślana scenografia, gra świateł, różne ich odcienie podczas poszczególnych etapów imprezy – to wszystko wywołuje konkretne emocje gości, a właśnie o nie chodzi podczas eventu.
Ogromne znaczenie ma tu wybór odpowiedniego sprzętu. Innego oświetlenia wymaga koncert w plenerze, innego pokaz mody czy uroczysta gala. Takie elementy jak lasery świetlne, listwy LED czy migające światła mają swoje przeznaczenie i nie mogą być użyte przypadkowo.
Podczas planowania eventu, warto rozważyć, czy będą na nim potrzebne ekrany LED, które mogą stanowić także tło sceny, stając się elementem scenografii. Ekrany LED są nieodzowne podczas dużych imprez, kiedy chcemy, aby gościom nie umknęło to, co dzieje się na scenie. Zastanówmy się także, czy w trakcie eventu będą potrzebne wizualizacje oraz efekty specjalne.
Jak zaplanować nagłośnienie eventu?
Niejednokrotnie zdarza się, że kiepskie nagłośnienie psuje całą imprezę. Ten element oprawy technicznej ma oczywiście największe znaczenie podczas wszelkiego rodzaju koncertów i imprez z tzw. częścią artystyczną, ale nie tylko. Zniekształcona muzyka czy źle słyszalny głos konferansjera mogą doskwierać także podczas niewielkiego spotkania, a wszystko z powodu nieprawidłowo dobranego sprzętu do akustyki miejsca. Dobre nagłośnienie w odpowiedni sposób roznosi dźwięk po całym pomieszczeniu, niezależnie od tego, czy jest to sala koncertowa, czy namiot.
Technicy, którzy wiedzą, jaki sprzęt lepiej działa na dworze, a jaki we wnętrzu, biorą pod uwagę specyfikę miejsca, tak, aby dźwięk roznosił się równomiernie. Dlatego tak ważne jest, aby przed wyborem firmy nagłaśniającej, sprawdzić, czy ma ona duże doświadczenie w obsługiwaniu takich imprez jak nasza.
Istotne informacje, które trzeba wziąć pod uwagę to kubatura pomieszczenia, w którym będzie odbywał się event i liczba miejsc. Zapotrzebowanie na odpowiednie mikrofony (kablowe, bezprzewodowe, konferencyjne) oraz głośniki – to wszystko należy wziąć pod uwagę briefując firmę techniczną.
Jak zbriefować firmę techniczną?
Nie zapominajmy, że agencja czy osoby odpowiedzialne za oświetlenie i nagłośnienie imprezy, muszą otrzymać wyczerpujące informację na temat całego wydarzenia. Doświadczony event manager sam z czasem zaczyna orientować się w kwestiach technicznych, ale brief nadal pozostaje podstawowym elementem komunikacji. Budżet, terminy, oczekiwania klienta, wymagania techniczne i parametry obiektu, a nawet przebieg imprezy – tego nie może zabraknąć w dobrze przygotowanym briefie.
O profesjonalnym oświetleniu i nagłośnieniu eventów dowiesz się więcej na https://emtg.pl/event-manager-multimedia-oswietlenie-naglosnienie-wydarzeniu/















Napisz komentarz
Komentarze