Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
piątek, 5 grudnia 2025 11:27
Reklama Fotowoltaika

Siedmiu chętnych na przebudowę dworca Pionki Zachodnie i Żytkowice

PKP SA otworzyły oferty w przetargu na przebudowę dworców Pionki Zachodnie i Żytkowice, leżących przy linii kolejowej nr 26 Łuków – Radom. O zamówienie ubiega się siedem firm.
Siedmiu chętnych na przebudowę dworca Pionki Zachodnie i Żytkowice

Źródło: fot. PKP S.A.

W przypadku dworca Pionki Zachodnie zakres prac przewiduje zmianę układu funkcjonalnego, dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych, ocieplenie obiektu, wyburzenie najwyższej kondygnacji – w poziomie torów. Dzięki temu, jak informuje projektant, uzyskano wyższą wysokość kondygnacji (4 m w poczekalni) oraz większą powierzchnię użytkową. Na parterze zaplanowano lokal komercyjny oraz dojście do windy w podcieniu. Na piętrze zaprojektowano poczekalnię wewnętrzną i zewnętrzną (pod wiatą – otwartą od strony torów). Na piętrze zaprojektowano natomiast poczekalnię wewnętrzną i zewnętrzną (pod wiatą), ogólnodostępne toalety oraz kasy. Charakterystycznym elementem budynku będą żaluzje fasadowe po obwodzie budynku. Ponadto w ramach inwestycji powstać ma wiata rowerowa. Teren wokół dworca zostanie utwardzony, pojawi się ławka dla podróżnych. 



Na dworcu Żytkowice, zakres prac przewiduje zmianę układu części pomieszczeń. Podróżni będą mieli do dyspozycji poczekalnię oraz toalety. Budynek zostanie ocieplony i otrzyma charakterystyczną elewację z żaluzji fasadowych po jego obwodzie. Ponadto w ramach inwestycji powstać ma wiata rowerowa. Teren wokół dworca zostanie utwardzony, pojawi się ławka dla podróżnych. 

15 lutego minął termin składania ofert. Wystartowało siedem podmiotów. Najtańszą ofertę złożyła firma Wimaks z Warszawy, która proponuje wykonanie prac za 4,517 mln zł brutto. Arbud z Radomia złożył ofertę na 5,407 mln zł, Korporacja Budowlana Darco z Radomia – 5,946 mln zł, Krobel ze Starachowic – 6,820 mln zł, Wojtpol ze Starachowic – 6,980 mln zł, Ostoja Construction z miejscowości Macierzysz – 7,139 mln zł, Texom z Krakowa – 8,219 mln zł.

Wszystkie propozycje przewyższają budżet określony na kwotę 3,006 mln zł brutto. Jeśli PKP SA zdecydują się na rozstrzygnięcie postępowania, to o wyborze zdecyduje cena. Na realizację zamówienia przeznaczono 43 tygodnie (ok. 10 miesięcy). W czasie prac podróżni będą korzystać z dworca tymczasowego.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

HTP 20.02.2021 16:46
W tytule ,, Żytkwice,, no cóż jak wójt Pcina i Orlen się bierze za dziennikarstwo .

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
ReklamaElmas wędliny
Reklama
ReklamaSalon Oświetleniowy Mirat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama