Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
piątek, 5 grudnia 2025 07:49
Reklama BAIKA czyste powietrze

Hybrydy parkują w Radomiu za 15 zł rocznie

Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji sprzedaje abonamenty ECO. Ich posiadacze mogą parkować na terenie całej strefy płatnego parkowania za 15 złotych rocznie. Abonament też przysługuje posiadaczom samochodów z napędem hybrydowym, elektrycznym lub wodorowym.

Miasto chce w ten sposób promować korzystanie ze środków transportu napędzanych silnikami ekologicznymi. I ograniczyć redukcję hałasu oraz spalin.

Wnioski o wydanie abonamentu można składać w Biurze Strefy Płatnego Parkowania przy ul. Szewskiej 10.

Co to jest hybryda?

Auta hybrydowe, które produkuje Toyota, to nowoczesne samochody z dwoma połączonymi ze sobą źródłami napędu – silnikiem benzynowym i elektrycznym – oraz pojemnym akumulatorem magazynującym energię. Współdziałanie tych trzech elementów sprawia, że hybryda odznacza się dużą oszczędnością paliwa. Silnik elektryczny odzyskuje energię z hamowania, natomiast podczas jazdy ze stałą prędkością przekazuje jej nadwyżki do akumulatora hybrydowego, by powtórnie ją wykorzystać, np. podczas jazdy w korku. W ten sposób w ogóle nie trzeba ładować akumulatora hybrydowego, a zużycie paliwa jest ograniczone do minimum.

Jak działa hybryda?

Jeśli czekasz na kogoś lub stoisz na czerwonym świetle, silniki są wprowadzane w stan spoczynku. Samochód nie wydaje wtedy żadnego dźwięku i nie emituje spalin.

Spokojnie ruszając z parkingu lub spod świateł, do prędkości około 50 km/h hybryda korzysta tylko z silnika elektrycznego, a zużycie paliwa jest zerowe. Można w ten sposób przejechać nawet do 2 km.

Przy stałej, niskiej prędkości hybryda wykorzystuje silnik spalinowy jedynie jako wspomaganie elektrycznego.

Przy pełnym wciśnięciu pedału gazu oba silniki pracują na najwyższych obrotach. Jednak jeśli na chwilę zwolnisz pedał gazu i natychmiast znów go wciśniesz, to Twoja jazda będzie bardziej ekonomiczna przy zachowaniu tej samej prędkości.

Podczas hamowania układ hybrydowy odłącza silnik spalinowy, odzyskując energię i ładując akumulatory hybrydowe. W miarę możliwości hamuj płynnie, ze stałą siłą i jak najdłużej. Wtedy ładowanie akumulatorów hybrydowych jest najefektywniejsze.

W salonie Toyota Romanowski Radom przy ulicy Kieleckiej 168 znajdziecie Państwo cała gamę samochodów hybrydowych marki Toyota oraz Lexus.

https://www.toyota.radom.pl/


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

Obywatel 17.08.2019 07:02
Kolejny raz przykład ze bogaty ma dobrze a biednemu wiatr w oczy. Szkoda że wszyscy nie jeżdżą hybrydami. Co by wtedy wymyślili głupiego

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Niki 11.07.2019 17:57
Jeśli prąd jest z elektrowni opalanej węglem to ile węgla na 100 km spala auto elektryczne? Ile energii pochłania produkcja akumulatorów i jaki wpływ na środowisko ma utylizacja starych baterii samochodowych?

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
woj 25.07.2019 14:36
Dodam tylko, że surowce do produkcji akumulatorów są wielokrotnie transportowane drogą morską, bo składają się nań metale rzadkie. A napęd takich kolosów to mazut...

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Lolek 10.06.2019 20:50
Fajnie że Włodaże promują hybrydy tylko dla bogatych a pojazdy napędzane gazem LPG są dyskryminowane jak większość biedniejszego społeczeństwa pomimo że takie same normy ekologiczne spełniają jak zgodnie z ustawą napędzane CNG lub wodorem .Według najnowszych badań to w skali globalnej pojazdy elektryczne nie są bardziej ekologiczne od dieseli podobnie jak stare żarówki elektryczne które Prezydent Duda wymienił jako przykład.Natura sobie zawsze poradzi jeżeli nie będą niszczone lasy natomiast według teorii pseudonaukowców ekologii to należy wybić co najmniej połowę ludzi i zwierząt ponieważ wydzielają najwięcej dwutlenku węgla.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Yurek 28.06.2019 10:53
Mądrze powiedziane!!

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Elkaro 23.07.2019 18:48
LPG to zazwyczaj gruchot i ruina a w środku seba z karina, nie warto takich promować

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Reklama