Przypomnijmy, że 1 lipca 2013 roku Rada Miejska przychyliła się do wniosku spółki Koleje Mazowieckie o dzierżawę gruntów przy ulicy Domagalskiego, które są potrzebne do budowy bazy utrzymania taboru. W tej chwili trwają rozmowy z kolejnymi podmiotami w sprawie użytkowania dodatkowych działek.
- Spółka Koleje Mazowieckie opracowała program budowy nowego punktu utrzymania taboru, podjęła też rozmowy z właścicielami terenów, na których planowana jest budowa nowej bazy, dotyczące pozyskania przedmiotowych gruntów. Obecnie trwają rozmowy dotyczące warunków, na podstawie których spółka będzie dysponowała tymi terenami na cele budowlane - wyjaśnia Jolanta Maliszewska, rzecznik Kolei Mazowieckich.
Dodajmy, że zgodnie z koncepcją, która została w lipcu ubiegłego roku przedstawiona radnym, baza utrzymaniowo - naprawcza taboru w Radomiu będzie składała się z hali przeglądowej, w której będzie zaplecze warsztatowe, nowoczesna myjnia oraz stacja paliw. Przeglądy będą wykonywane w systemie trzyzmianowym, siedem dni w tygodniu. W serwisowni może powstać około 30 miejsc pracy.
Koszt całej inwestycji wraz pracami projektowymi, budowlanymi oraz pozyskaniem gruntów może wynieść około 36 mln zł.














