Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
sobota, 6 grudnia 2025 00:43
Reklama Czarno Białe sprzątanie profesjonalne

Strabag przebuduje Żółkiewskiego za 47,5 mln

Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu rozstrzygnął przetarg na budowę węzła drogowego nad torami kolejowymi w ciągu ulicy Żółkiewskiego. Najlepszą ofertę złożyła firma Strabag z Pruszkowa. Cała inwestycja będzie kosztowała 47 mln 534 tys. 309 zł. 


W drugim przetargu na przebudowę ulicy Żółkiewskiego wystartowało pięć przedsiębiorstw. Najmniej za wykonanie wszystkich robót zażądał Strabag. Oferta tej firmy opiewała na kwotę ponad 47 milionów 534 tysięcy zł. Najdroższą ofertę - o wartości 75 milionów 17 tysięcy zł - złożył natomiast kielecki Fart. W poniedziałek (19 stycznia) MZDiK rozstrzygnął postępowanie przetargowe i jako nowego wykonawcę modernizacji wybrał właśnie pruszkowski Strabag. Teraz zgodnie z obowiązującym prawem, pozostałe firmy, które ubiegały się o to zamówienie mają 10 dni na złożenie odwołań od decyzji komisji przetargowej.

- Jeśli ich nie będzie, to pod koniec stycznia lub na początku lutego podpiszemy umowę ze zwycięską firmą i rozpoczną się prace budowlane - poinformował Dariusz Dębski, rzecznik MZDiK w Radomiu.

Ważnym zadaniem przed miejskimi drogowcami będzie wyznaczenie objazdu na czas remontu ulicy Żółkiewskiego. Początkowo miał on przebiegać ulicami 11 Listopada, Struga i Kozienicką.

- Ostateczna decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła. Rozważane są różne warianty. Jednak mogę potwierdzić, że na tych trzech ulicach, zgodnie z zapisami kontraktu, zostaną ułożone tzw. nakładki - dodał Dariusz Dębski.

Przypomnijmy, że kilka dni temu Kamil Tkaczyk, dyrektor MZDiK poinformował, że prowadzone są rozmowy z zarządcami dróg wojewódzkich, aby na czas modernizacji odciążyć ulice 11 Listopada, Struga i Kozienicką.

Zamówienie, które będzie realizowała firma Strabag obejmuje m.in. rozbiórkę starych wiaduktów i budowę dwóch nowych obiektów mostowych, wykonanie niezbędnych zjazdów, chodników, ścieżek rowerowych, oświetlenia oraz kanalizacji deszczowej. Cała inwestycja musi zostać wykonana i rozliczona do końca 2015 roku, aby nie przepadło zewnętrzne dofinansowanie.


Podziel się
Oceń

Reklama
ReklamaElmas wędliny
Reklama
ReklamaSalon Oświetleniowy Mirat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama