W tym tygodniu wykonawca wchodzi na plac budowy. 20 stycznia zostanie zamknięty tunel dworcowy - od strony Ustronia. Prace będą prowadzone najpierw w południowej części stacji. Pasażerowie będą więc korzystać z 1 i 2 peronu. Kiedy tunel będzie zamknięty, dotrzeć do nich będzie można górą, przez dworzec. Jak zorganizowany zostanie ruch później, gdy będą remontowane tory i perony bliżej dworca - to PKP na razie planuje.
- Musimy iść na kompromis - tak, żeby wykonać prace budowlane, nie zatrzymać ruchu kolejowego i umożliwić podróżnym dojście do pociągów - tłumaczy Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. - Proszę pamiętać, że mamy do czynienia nie tyle z remontem, co z gruntowną przebudową. Tak naprawdę przejście podziemne zostanie zdemontowane i zbudowane na nowo - tak jak sieć trakcyjna, perony, tory. To musi wiązać się z pewnymi niedogodnościami.




Przebudowa
stacji Radom oraz stacji Radom Wschodni jest częścią projektu
„Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom”. Na
początku 2015 roku podpisana zostanie umowa na wykonawstwo linii
kolejowej na odcinku Warszawa Okęcie - Czachówek. Ten remont będzie
trwał dwa lata. W 2015 roku zostaną też ogłoszone przetargi na
przebudowę kolejnych odcinków. 18 grudnia członek zarządu PKP PLK i dyrektor ds. realizacji inwestycji Wojciech Folejewski zaznaczył, że w 2020
roku podróż z Radomia do Warszawy będzie trwała 56 minut, a nie jak dziś
prawie 2,5 godziny.














