Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
sobota, 6 grudnia 2025 06:14
Reklama

13 milonów na kolejną inwestycję

Rząd dofinansuje budowę węzła komunikacyjnego i ulicy Młodzianowskiej na odcinku od ul. Gdyńskiej do połączenia z obwodnicą południową. Do Radomia trafi ponad 13 mln zł. Dofinansowanie z rezerwy subwencji ogólnej przyznał Minister Finansów w porozumieniu z Ministrem Infrastruktury i Rozwoju. Wartość całości inwestycji to niemal 62 miliony złotych, pieniądze z ministerstwa zostaną przeznaczone na III etap.

 - To dla nas bardzo dobra informacja. Szczególne słowa podziękowania należą się premier Ewie Kopacz i mojemu doradcy Zbigniewowi Banaszkiewiczowi, który znakomicie wywiązuje się z roli łącznika w kontaktach z rządem – mówi prezydent Radosław Witkowski.

Pieniądze zostaną przeznaczone na dofinansowanie III etapu dużej drogowej inwestycji, czyli na budowę ulicy Młodzianowskiej od wiaduktu do Armii Ludowej. – Przyznana nam subwencja jest kolejnym dowodem na to, że współdziałanie rządu i samorządu może przynosić dobre efekty dla miasta. Należy się tylko cieszyć i podziękować prezydentowi za to, że zgodnie ze składanymi wcześniej obietnicami, energicznie i rzetelnie zabiega o pieniądze dla Radomia – podkreśla Zbigniew Banaszkiewicz. Pieniądze zostaną przekazane w dwóch transzach: w lipcu do Radomia trafi 9 mln 611 tys. zł, natomiast w sierpniu - 3 mln 592 tys. zł. – Pieniądze, które zaoszczędzimy dzięki przyznanej dotacji, zostaną przeznaczone na dalszy rozwój infrastruktury drogowej – zapewnia prezydent Radosław Witkowski.

Za budowę nowego przedłużenia ulicy Młodzianowskiej wraz z wiaduktem nad linią kolejową numer 8 jest odpowiedzialne konsorcjum firm Budromost-Starachowice z Wąchocka i Mosty-Łódź z Łodzi. Wartość robót według umowy to 61 milionów 598 tysięcy 805 złotych. Inwestycja zakończy się jesienią 2016 roku. Nowy wiadukt na Młodzianowskiej umożliwi bezkolizyjne pokonanie linii kolejowej Warszawa - Kraków. Dotychczasowy przejazd kolejowy zostanie zlikwidowany, a w jego miejscu powstanie wiadukt o długości 190 metrów, szerokości 15 metrów i nośności 50 ton. Jezdnia na wiadukcie będzie miała 7 metrów szerokości. W związku z budową węzła zmieni się geometria istniejących w pobliżu ulic, powstaną nowe odcinki dróg, przebudujemy ponadto całą infrastrukturę techniczną w rejonie obiektu.

Inwestycja na ul. Młodzianowskiej


Przy okazji wznoszenia wiaduktu powstanie około 380 metrów drogi po północno-zachodniej stronie linii kolejowej, czyli w kierunku ulicy Żakowickiej. W przyszłości droga ta zostanie włączona do trasy N-S i umożliwi połączenie z trzecim etapem obwodnicy południowej. Pod nowym wiaduktem w ciągu Młodzianowskiej powstanie natomiast rondo rozprowadzające ruch lokalny, w tym - do pobliskiej Strefy Łucznik. Obecnie w rejonie przejazdu kolejowego na Młodzianowskiej, po obu stronach torowiska, trwa betonowanie przyczółków, na których zostanie oparta płyta główna wiaduktu. Kilkaset metrów dalej, w pobliżu ulicy Orzechowej, budowane są dwa duże przepusty z blachy falistej - jeden dla pieszych i rowerzystów, a drugi dla samochodów. W tym rejonie jezdnia nowego przedłużenia Młodzianowskiej będzie biegła po sporym nasypie, natomiast przepusty umożliwią dojazd od strony Orzechowej do bloków przy ulicy Sandomierskiej.

Typowo drogowe roboty trwają przy skrzyżowaniu ulicy Jana Pawła II z nowym śladem Młodzianowskiej, a także w rejonie ulic Lipskiej i Cisowej. Nieco dalej - u zbiegu Armii Ludowej, Młodzianowskiej i Gajowej kończy się budowa skrzyżowania.

Podziel się
Oceń

Reklama
ReklamaElmas wędliny
Reklama
ReklamaSalon Oświetleniowy Mirat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama