Poniedziałkowe posiedzenie poprzedziło zorganizowane w piątek tradycyjne śniadanie prasowe, na którym Mateusz Tyczyński oraz Magdalena Lasota, przewodniczący Rady Miejskiej w Radomiu, przedstawili porządek sesji. Jej najważniejsze punkty to rzecz jasna procedowanie projektów uchwał dotyczących zmian w budżecie.
- Mamy zwiększenie dochodów po stronie dochodowej w kwocie około 13 milionów złotych między innymi ze względu na otrzymanie refundacji na żłobek przy ulicy Batalionów Chłopskich, na utworzenie i funkcjonowanie. Są to pieniądze z KPO - poinformowała wiceprzewodnicząca Lasota.
Wśród zmian w Uchwale Budżetowej na 2025 rok zaplanowano także dokapitalizowanie spółki MOSiR kwotą 5 milionów złotych. - To jest tak naprawdę zabieg techniczny. Dokapitalizowanie jest wydatkiem majątkowym, co dla budżetu jest korzystniejsze z punktu widzenia wskaźników, natomiast te pieniądze wrócą do budżetu jeszcze w tym roku w formie podatku od nieruchomości, który MOSiR ma zapłacić - wyjaśnił przewodniczący Tyczyński.
Ponadto projekty uchwał, które będą rozpatrywane w poniedziałek, dotyczą:
- wyrażenia zgody w sprawie powierzenia zadania z zakresu organizacji publicznego transportu zbiorowego,
- ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli, niepublicznych szkół i placówek, branżowych centrów umiejętności oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystywania,
- regulaminu określającego niektóre zasady wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w radomskich szkołach i przedszkolach,
- przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
- określenia szczegółowych warunków umorzenia w całości lub w części, łącznie z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstępowania od ustalenia opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej,
- zmian w uchwale dot. utworzenia Miejskiego Urzędu Pracy i Programu Współpracy Gminy Miasta Radomia z Organizacjami Pozarządowymi na 2026 rok.
ZOBACZ TAKŻE: MAMY KOMENTARZ PREZESA WODOCIĄGÓW MIEJSKICH WS. POTENCJALNYCH NIEPRAWIDŁOWOŚCI W SPÓŁCE!















Napisz komentarz
Komentarze