Głównym celem nowej aplikacji „Karta miejska w telefonie” jest ułatwienie korzystania z komunikacji miejskiej oraz strefy płatnego parkowania w Radomiu. Użytkownicy będą mogli w prosty sposób kupować bilety autobusowe, opłacać postój pojazdów w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego, a także uzyskać dostęp do aktualnych rozkładów jazdy i lokalizacji autobusów w czasie rzeczywistym.
Aplikacja będzie również informować o ewentualnych zmianach w kursowaniu linii komunikacji miejskiej oraz oferować praktyczny plan podróży. Po wpisaniu miejsca docelowego, system zaproponuje najdogodniejszą trasę, wskaże najbliższy przystanek i umożliwi szybkie zaplanowanie przejazdu. Dodatkowo użytkownicy będą mogli skorzystać z przekierowania do serwisów PKP, gdzie uzyskają dostęp do rozkładów jazdy pociągów oraz możliwości zakupu biletów kolejowych.
W zakresie płatności aplikacja zaoferuje szeroki wybór metod: przelewy bankowe, karty płatnicze, pay-by-link oraz e-portmonetki. Oprogramowanie będzie dostępne na systemy Android i iOS, a także w wersji przeglądarkowej. Aplikacja zostanie przygotowana w trzech wersjach językowych: polskiej, angielskiej i ukraińskiej. Zostaną również uwzględnione potrzeby osób niewidomych i niedowidzących.
W przyszłości aplikacja może zostać rozbudowana o dodatkowe funkcjonalności, takie jak dostęp do miejskiego basenu czy możliwość zakupu biletów na wydarzenia sportowe w Radomiu.
Firmy zainteresowane udziałem w postępowaniu przetargowym na opracowanie dokumentacji aplikacji mogą składać oferty do 19 sierpnia br. Projekt realizowany będzie w ramach programu „Rozwój infrastruktury mobilności miejskiej na terenie Obszaru Funkcjonalnego Radomia – etap I”, współfinansowanego z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej. Udostępnienie aplikacji dla użytkowników planowane jest najpóźniej na 2027 rok.















Napisz komentarz
Komentarze