Wydarzenie było skierowane do nauczycieli pracujących z osobami niemówiącymi oraz zaburzeniami mowy, głównie z autyzmem, zespołem Aspergera, afazją czy niepełnosprawnością intelektualną.
- Do szkół, zarówno specjalnych, jak i masowych, trafia coraz więcej dzieci mających trudności komunikacyjne. Choć są one objęte opieką logopedyczną, czasami rozwój mowy jest utrudniony, i w takich przypadkach niezbędne staje się zaangażowanie terapeutów AAC oraz wprowadzenie komunikacji wspomagającej – mówiła Agnieszka Stępień, dyrektor Zespołu Szkół im. Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach.
Konferencja miała na celu zapoznanie nauczycieli ze wspomagającymi i alternatywnymi metodami komunikacji w praktyce.
- Obecnie w metodologii istnieje wiele różnych metod i strategii wsparcia, które dobieramy indywidualnie do osoby, z którą pracujemy – tłumaczyła Agnieszka Pilch, prezes Stowarzyszenia "Mówić bez Słów - ISAAC Polska". - Można komunikować się ciałem, za pomocą symboli czy różnych urządzeń – najważniejsze, aby komunikacja była skuteczna. Każdy sposób, który zadziała, będzie odpowiedni.
Podczas wydarzenia uczestnicy mogli wysłuchać wykładów, zapoznać się z nowoczesnym sprzętem wspomagającym komunikację oraz wziąć udział w dyskusji.
Posłuchaj naszego najnowszego podcastu:
Napisz komentarz
Komentarze