Systemy ITS (od Intelligent Transport Systems) wspomagają efektywne wykorzystywanie infrastruktury transportowej, dostarczając zarazem uczestnikom ruchu informacji na temat warunków poruszania się po mieście. Systemy takie optymalizują też pracę urządzeń sterujących ruchem drogowym i transportem publicznym.
Zamówienie obejmuje sygnalizację świetlną na 38 skrzyżowaniach ulic albo pojedynczych przejściach dla pieszych w Radomiu (w tym na trzech skrzyżowaniach i czterech przejściach, gdzie teraz jeszcze jej nie ma). Będą to ciągi ulic: Michalczewskiego, Jana Pawła II, al. Grzecznarowskiego, Dowkontta, Poniatowskiego, Beliny-Prażmowskiego, 25 Czerwca, Traugutta, Słowackiego, Kelles-Krauza, Struga, Malczewskiego, Żwirki i Wigury, Chrobrego, 11 Listopada, Warszawskiej, Żółkiewskiego i Mieszka I. Projektanci muszą przygotować dokumentację w taki sposób, aby położyć nacisk na priorytety dla komunikacji miejskiej. To nie tylko dostosowanie cykli świateł do ruchu autobusów, ale także wyznaczenie buspasów i kontrapasów dla transportu publicznego w miejscach, gdzie będzie to możliwe i potrzebne.
W przetargu złożyły oferty dwie firmy z Warszawy. Obie zmieściły się w kwocie zarezerwowanej na realizację tego zadania, która wynosiła 400 tys. zł. Wygrała tańsza oferta (320 tys. zł), złożona przez Polską Agencję Ewaluacji Sektora Publicznego S.A. Zwycięzca będzie miał na realizację zadania 12 miesięcy od podpisania umowy.















Napisz komentarz
Komentarze