Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
poniedziałek, 8 grudnia 2025 03:45
Reklama

Nowy biznes od strony marketingowej. O co należy zadbać?

Własna działalność może być krokiem ku dużej niezależności, który pozwoli rozwinąć skrzydła w wybranej branży i otworzy nowy wymiar samorealizacji. Nieodzownym elementem startu nowego biznesu jest dopięcie wszelkich formalności. Warto mieć jednak na uwadze, że ogromne znaczenie ma także promocja i wdrożenie działań z zakresu marketingu. O czym należy pamiętać?

Odpowiednia nazwa

Aby firma mogła zaistnieć na rynku, konieczne jest uwzględnienie tych elementów, które pozwolą ją zidentyfikować i określić. Wśród nich kluczowe znaczenie ma odpowiednia nazwa, czyli podstawowa część składowa pierwszego wrażenia, jakie marka robi na swoich odbiorcach.

Może więc być ona atrybutem firmy i czynnikiem sprzyjającym rozwojowi lub wręcz przeciwnie – przyczynić się do późniejszych problemów z prowadzeniem działalności. Jak wymyślić nazwę firmy, która przełoży się na rozpoznawalność i będzie działać na korzyść marki?

Trudno odpowiedzieć na to pytanie w sposób jednoznaczny, ponieważ kwestia ta jest zależna od wielu czynników. Należy wziąć pod uwagę m.in. specyfikę branży, w jakiej działa firma, planowaną ekspansję na rynki zagraniczne czy sposób, w jaki przedsiębiorstwo zamierza komunikować się ze swoim otoczeniem.

Nie bez znaczenia pozostają oczywiście takie kwestie jak długość nazwy, poziom skomplikowania oraz jej unikalność. Co więcej, początkujący przedsiębiorca powinien zwrócić uwagę na ponadczasowość i uniwersalność wybranego określenia. Warto też odpowiedzieć sobie na pytanie, czy potencjalna nazwa nie będzie wzbudzała negatywnych odczuć u którejkolwiek grupy odbiorców.

Kolejną niezwykle istotną kwestią, którą należy wziąć pod uwagę podczas procesu namingu, jest charakterystyka oraz potrzeby wybranej grupy docelowej. Odnosi się do tego również wcześniej wspominane planowanie działalności na rynkach zagranicznych (lub jego brak). Ponadto sprawie należy przyjrzeć się od strony prawnej, tj. upewnić się, czy wybrana fraza nie jest już zastrzeżona przez inne przedsiębiorstwo.

System identyfikacji wizualnej

Krokiem, który wiąże się z wyborem odpowiedniej nazwy firmy, jest stworzenie systemu identyfikacji wizualnej marki. Oznacza on wszelkie elementy składające się na wizerunek i wyróżniki firmy. Pozwalają one uporządkować sposób, w jaki przedsiębiorstwo chce się prezentować.

Na system identyfikacji wizualnej składają się takie elementy jak logo, wygląd strony internetowej, w tym wykorzystywana kolorystyka, czcionka, wygląd broszur, ulotek czy wizytówek. Niebagatelne znaczenie ma tutaj spójność i jednolitość. Komunikaty wysyłane za pośrednictwem strony internetowej, social mediów czy tradycyjnych kanałów przekazu powinny wzajemnie się dopełniać. Zdecydowanie niepożądane są tu chaos i nieład.

Strona internetowa

Współcześnie firma, która chce zaistnieć na rynku i cieszyć się rozwojem oraz sukcesami powinna dysponować własną stroną internetową. To właśnie w tym miejscu klienci mają możliwość zapoznania się z ofertą marki. Ponadto m.in. na podstawie publikowanych treści wyrabiają oni swoją opinię na temat przedsiębiorstwa.

Strona internetowa powinna być czytelna i zrozumiała dla odbiorcy. Klient ma się nią posługiwać w sposób intuicyjny. Oznacza to np. możliwość bezproblemowego dodania produktów do koszyka, wyszukania danej oferty czy odnalezienia danych kontaktowych. Ważne jest również to, aby była responsywna, to znaczy dostosowywała się do różnych typów urządzeń. Dzięki temu klienci będą mogli korzystać z niej zarówno przy pomocy laptopów oraz komputerów, jak i tabletów czy smartfonów.

Strona połączona z blogiem marki posłuży także jako narzędzie content marketingowe. Za jej pośrednictwem firma może zacząć publikować wartościowe z perspektywy użytkownika treści, które zbliżą go do marki, pozwolą wykreować jej wizerunek, a jednocześnie (dzięki działaniom z zakresu SEO) podniosą pozycję w wynikach wyszukiwania i wygenerują pożądany ruch.

Aktywność w social mediach

Już na samym początku swojej działalności warto zwrócić się w kierunku social mediów. Wybór kanału przekazu powinien bazować bezpośrednio na przyzwyczajeniach i preferencjach wybranej grupy docelowej. Przedsiębiorstwo może dotrzeć do potencjalnych klientów np. za pośrednictwem Instagrama, Facebooka czy aplikacji TikTok.

Również w tym przypadku kluczem jest dostosowanie treści do potrzeb odbiorców. Przy pomocy krótkich materiałów wideo, zdjęć, grafik czy contentu w formie tekstu, marka ma możliwość nie tylko się pokazać, ale i stale pielęgnować więź ze swoimi klientami, przypominać im o swojej obecności i umacniać swoją pozycję na rynku.

Płatne kampanie reklamowe online

Warto już od samego początku dywersyfikować kanały, przez które firma będzie przekazywać komunikaty marketingowe. Oprócz własnej strony internetowej, prowadzenia profili w mediach społecznościowych czy inwestycji w treści na serwisach zewnętrznych, dobrym pomysłem może okazać się kampania reklamowa online. Wśród narzędzi przydatnych w tym przypadku wymienia się np. Facebook Ads.

Taka metoda przełoży się nie tylko na wyświetlanie reklam za pośrednictwem jednego z najpopularniejszych serwisów społecznościowych w kraju, ale i na innych portalach, które należą do Meta Platforms. Do szybkiego i stosunkowo łatwego tworzenia kampanii służy Manager Reklam. Pozwala on m.in. na określenie budżetu, jaki użytkownik chce poświęcić na kampanię, a także jej głównego celu.

Wykreowane w ten sposób komunikaty w formie zdjęć czy materiałów wideo wyświetlają się osobom, które są potencjalnie zainteresowane ofertą firmy (np. bazując na ich płci, wieku i preferencjach zakupowych). Kampania prowadzona przy pomocy Facebook Ads może przełożyć się na korzyści finansowe (wzrost sprzedaży) oraz wizerunkowe (wzrost rozpoznawalność marki, kreowanie jej wizerunku, zaistnienie w świadomości odbiorców).

Ponadto narzędzie pozwala na bieżące monitorowanie efektów kampanii online. Dzięki temu jej twórca w razie potrzeby może szybko poprawić ewentualne niedociągnięcia i zoptymalizować wdrożone rozwiązania.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

Reklama