Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
piątek, 5 grudnia 2025 12:26
Reklama Fotowoltaika

Koleje Mazowieckie kupują nowe pociągi. Będą jeździć do Radomia

Koleje Mazowieckie w ciągu najbliższych czterech lat zakupią nowe pociągi, które będą obsługiwać m.in. pasażerów w Radomiu i Warce. Przypomnijmy, że wkrótce ma zostać ogłoszony przetarg na budowę serwisowni pociągów tej spółki w naszym mieście.
Koleje Mazowieckie kupują nowe pociągi. Będą jeździć do Radomia

Źródło: / Urząd Marszałkowski

Koleje Mazowieckie kupią 22 nowe pociągi: 16 składów dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych i 6 elektryczno-akumulatorowych pojazdów. Obecnie spółka posiada 320 pojazdów, z czego ponad połowa są zmodernizowane w różnym zakresie. Jak zaznacza marszałek Adam Struzik, ten zakup wzmocni flotę Kolei Mazowieckich. - Nowe pojazdy będą ekologiczne i energooszczędne, pozwolą na zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów na Mazowszu. Dwuczłonowe ezt będą obsługiwać połączenia m.in. do Radomia, Warszawy, Warki czy Dęblina. Z kolei pojazdy elektryczno-akumulatorowe pojadą do Tłuszcza, Ostrołęki, Chorzeli, Płocka i Nasielska - wyjaśnia Struzik. 

Jak zauważa wicemarszałek Wiesław Raboszuk, spółka Koleje Mazowieckie od lat modernizuje swoje składy i kupuje nowe, dodatkowe pojazdy. - Pomagają w tym zarówno środki z budżetu województwa, jak i z Unii Europejskiej. Za chwilę ruszy przetarg na 28 nowych pojazdów. To kolejne duże zamówienie w ciągu ostatnich kilku lat. Nowe składy pojawią się na tzw. liniach radomskich oraz będą obsługiwać połączenia planowane do realizacji w ramach projektów Kolej+, czyli Sokołów Podlaski – Siedlce, Małkinia – Ostrów Mazowiecka i Kozienice – Dobieszyn.

Pojazdy mają być klimatyzowane, wyposażone m.in. w bezprzewodowy dostęp do internetu. Będą posiadać wewnętrzny i zewnętrzny monitoring, platformę dla osób z niepełnosprawnościami, mocowania wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów, toalety z obiegiem zamkniętym i interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej. W elektrycznych zespołach trakcyjnych znajdą się też systemy audiowizualne ułatwiające korzystanie z transportu osobom niedosłyszącym i słabowidzącym.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

ReklamaElmas wędliny
Reklama
ReklamaSalon Oświetleniowy Mirat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama