Koleje Mazowieckie kupią 22 nowe pociągi: 16 składów dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych i 6 elektryczno-akumulatorowych pojazdów. Obecnie spółka posiada 320 pojazdów, z czego ponad połowa są zmodernizowane w różnym zakresie. Jak zaznacza marszałek Adam Struzik, ten zakup wzmocni flotę Kolei Mazowieckich. - Nowe pojazdy będą ekologiczne i energooszczędne, pozwolą na zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów na Mazowszu. Dwuczłonowe ezt będą obsługiwać połączenia m.in. do Radomia, Warszawy, Warki czy Dęblina. Z kolei pojazdy elektryczno-akumulatorowe pojadą do Tłuszcza, Ostrołęki, Chorzeli, Płocka i Nasielska - wyjaśnia Struzik.
Jak zauważa wicemarszałek Wiesław Raboszuk, spółka Koleje Mazowieckie od lat modernizuje swoje składy i kupuje nowe, dodatkowe pojazdy. - Pomagają w tym zarówno środki z budżetu województwa, jak i z Unii Europejskiej. Za chwilę ruszy przetarg na 28 nowych pojazdów. To kolejne duże zamówienie w ciągu ostatnich kilku lat. Nowe składy pojawią się na tzw. liniach radomskich oraz będą obsługiwać połączenia planowane do realizacji w ramach projektów Kolej+, czyli Sokołów Podlaski – Siedlce, Małkinia – Ostrów Mazowiecka i Kozienice – Dobieszyn.
Pojazdy mają być klimatyzowane, wyposażone m.in. w bezprzewodowy dostęp do internetu. Będą posiadać wewnętrzny i zewnętrzny monitoring, platformę dla osób z niepełnosprawnościami, mocowania wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów, toalety z obiegiem zamkniętym i interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej. W elektrycznych zespołach trakcyjnych znajdą się też systemy audiowizualne ułatwiające korzystanie z transportu osobom niedosłyszącym i słabowidzącym.















Napisz komentarz
Komentarze