Nauczyciele wzięli udział w kursie „We are all Special”: Inclusion and Support to Special Needs Students in and out of the Classroom w Barcelonie. Dzięki niemu poznali skuteczne techniki relaksacyjne i ćwiczenia ruchowe, które mogą być wykorzystywane z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz całą klasą. Zostali również przeszkoleni w zakresie stosowania pozytywnych i praktycznych strategii w celu poprawy skutecznej komunikacji z rodzicami uczniów.
Dwoje nauczycieli obserwowało zajęcia lekcyjne, wymieniało się doświadczeniami z pedagogami i terapeutami prowadzącymi nauczanie włączające w szkole w Rovinji (Chorwacja) – job shadowing. Dzięki takiej formie szkolenia mieli możliwość poznać założenia chorwackiego systemu edukacyjnego oraz metody pracy z uczniem SN w ramach edukacji formalnej i nieformalnej.
Kolejni nauczyciele postanowili rozwijać swoje umiejętności związane z językiem obcym, korzystając z kursów organizowanych przez Alpha School of English w St Paul's Bay (Malta) oraz Malta Language University. „Creative methodology”, „Erasmus + enhanced english skills A1-C1”.
Po bardzo pracowitym czerwcu jeszcze w lipcu kolejne grupy nauczycieli zamierzają realizować mobilności w ramach programu POWER SE. Planują naukę w Chorwacji, Islandii oraz na Malcie.
Projekt Międzynarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego POWER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Edukacja Szkolna. Celem projektu jest dążenie do poprawy jakości pracy szkoły w obszarze efektywniejszego prowadzenia zajęć lekcyjnych, wszechstronnego rozwoju dzieci
i młodzieży, a także nauczania włączającego. Ważne jest również wzbogacenie oferty szkoły w zakresie działalności pozalekcyjnej adekwatnej do potrzeb uczniów oraz stwarzania warunków do tego, by uczniowie, rodzice i pracownicy szkoły budowali wspólnotę. Organizacja pracy ma zapewnić optymalne warunki funkcjonowania dla uczniów, rodziców
i pracowników.


















Napisz komentarz
Komentarze