Młodzież V Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Romualda Traugutta w Radomiu we współpracy z rówieśnikami z Chorwacji, Belgii i Turcji zbadali bezpośredni wpływ pandemii i nauczania zdalnego na stan psychiczny uczniów. Celem działań projektowych eTwinning pt. „PsychMe – Mental health in Covid19 times” było zebranie danych i późniejsze ich porównanie w poszczególnych szkołach w Europie.
Projekt dostarczył cennych informacji związanych z pandemią, jak i również nauczył uczniów radzenia sobie w trudnej sytuacji ze stresem, lękiem, izolacją i nauczaniem zdalnym.
- Międzynarodowe projekty eTwinning realizuję z uczniami już od wielu lat. Podejmowane przez nas działania zmieniają edukację i przynoszą korzyści zarówno uczniom, jak i nauczycielom. U uczestników projektów zauważyć można wyraźny wzrost motywacji, dostrzegają oni w uczeniu się realny cel, co bardzo pozytywnie wpływa na jakość ich pracy - mówi dr Beata Nawrot-Lis, nauczycielka języka angielskiego w V LO, autorka i koordynatorka projektu - Dodatkowo udział w projektach pomaga przygotować młodzież nie tylko do zajęć szkolnych, lecz także do dorosłego życia. Umiejętności techniczne, takie jak obsługa nowoczesnych aplikacji, a ponadto coraz lepsza znajomość języka angielskiego oraz zdolność do komunikacji, kreatywnego myślenia i tworzenia pozwalają uczniom lepiej funkcjonować nie tylko w warunkach szkolnych i pozaszkolnych, lecz także będą miały wpływ na sprawniejszą budowę kariery zawodowej w przyszłości.
Szczegółowe wyniki badań, zostaną przedstawione w czerwcu, przed zakończeniem roku szkolnego, a zwieńczeniem projektu będzie prezentacja działań i dokonań, oraz publikacja wyników badań.
Wszystkie zadania projektowe realizowane były przez uczniów online wyłącznie w języku angielskim z wykorzystaniem różnorodnych technologii informacyjno-komunikacyjnych, od września 2020 r. do kwietnia 2021 r.
















Napisz komentarz
Komentarze