Przypomnijmy, że budowa tzw. obwodnicy rzeszowskiej w Radomiu rozpoczęła się w sierpniu 1976 r. Inwestorem była Wojewódzka Dyrekcja Rozbudowy Miast i Osiedli Wiejskich, zaś wykonawcą zadania - Rejon Dróg Publicznych w Radomiu. Prace zaczęto nietypowo, bo... od środkowego odcinka - między ulicami Odrodzenia a Lubelską. Potem kontynuowano je w obu kierunkach. Zapowiadano wówczas, że obwodnica ma mieć docelowo dwie jezdnie, ale zrealizowano budowę zaledwie jednej, a pod drugą pozostawiono rezerwę terenu po wschodniej stronie.
Lokalne radomskie gazety rozpisywały się wtedy o tej inwestycji. Zdobyto informację prasową ze Słowa Ludu, która ukazała się kilka miesięcy przed planowanym zakończeniem robót. Dziennikarz złożył tam reporterską wizytę i napisał:
"Roboty prowadzone są na odcinku długości ponad 4 km, pomiędzy ulicą Słowackiego a ulicą Żółkiewskiego. Wykonują je brygady Rejonu Dróg Publicznych w Radomiu. Ponad 80 procent jezdni o szerokości 7 m otrzymało już betonowe podłoże. Na nim ułożony będzie asfaltowy dywan. Dobiega też końca montaż elementów wiaduktu, który przerzucono nad torami kolejowymi. Ekipy Przedsiębiorstwa Robót Kolejowych nr 15 z Warszawy nie miały prostego zadania. Teren podmokły, gliniasty. (...) Aby przyspieszyć wykańczanie trasy, potrzeba jest pomoc PKS i Transbudu. Chodzi o dowóz piachu, kruszywa, cementu". Oficjalne otwarcie obwodnicy rzeszowskiej nastąpiło w lipcu 1980 roku.
Sześć zdjęć z tamtej uroczystości udostępnił pracownik Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu - Krzysztof Wójcik. Pierwsze jest autorstwa radomskiego fotoreportera Antoniego Żuchowskiego, a pozostałe pochodzą z prywatnego zbioru. Nie były wcześniej publikowane, dlatego zostały udostępnione na stronie radomskiego MZDiK.





















Napisz komentarz
Komentarze