Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
środa, 24 grudnia 2025 00:47
Reklama

3 zasady skutecznego przygotowywania banerów reklamowych

Banery reklamowe to jedne z najpopularniejszych form reklamy. Ze względu na to, że są tak rozpowszechnione, wyróżnienie się spośród konkurencji może być trudne. Dlatego tak ważny jest przemyślany projekt i jego skrupulatna realizacja. Poznaj 3 najważniejsze zasady przygotowywania tego typu reklam, by w pełni wykorzystać ich potencjał.

Zasada pierwsza – czytelność

Nieczytelna reklama w zasadzie w ogóle nie spełnia swojej funkcji lub wręcz odnosi skutek odwrotny do zamierzonego. Jednym z największych grzechów reklamodawców jest chęć „upchnięcia” jak największej ilości informacji i ozdób. Tymczasem to prosty przekaz najlepiej trafia do odbiorcy. Liczy się przede wszystkim pomysł – trafny i wyrazisty. Chwytliwe hasło to najlepszy sposób na sukces. Zbyt duża ilość tekstu zniechęca. Ponadto reklamy tego typu często ustawiane przy drogach lub w miejscach, w których przemieszczają się ludzie, dlatego odbiorca niejednokrotnie ma ledwie sekundę, by zapoznać się z ich treścią. Kolejno ważny jest zmysł graficzny – przejrzysty i jasny. Najważniejsza informacja musi znajdować się w centrum. Banery reklamowe powinny zwracać na siebie uwagę, ale jednocześnie nie być zbyt nachalnymi. Oprócz treści przedstawionej słowami zazwyczaj zawierają elementy graficzne. Nie powinny one jednak odwracać uwagi od najważniejszego, czyli hasła. Z czytelnością wiąże się również kolejny ważny punkt.

cozadzien

Zasada druga – jakość ma znaczenie

Nawet najlepiej obmyślony i zaprojektowany baner nie wykorzysta swojego potencjału, jeśli szybko zniszczy się pod wpływem warunków atmosferycznych, na które jest nieustannie wystawiony. Banery reklamowe to bowiem forma reklamy zewnętrznej. Dlatego warto zadbać o to, by wydruk banerów przeprowadziła firma doświadczona w tej materii i pracująca w najnowszych technologiach. Zwróć uwagę na to, jaki nośnik wykorzystuje drukarnia oraz na jakich maszynach pracuje. Wielu klientów drukarni interesuje przede wszystkim to, ile kosztuje baner reklamowy i wybierają najtańszą usługę, nie myśląc o jakości. To ogromny błąd, gdyż niewielkie różnice w cenie potrafią duża zmienić w zakresie trwałości i wyrazistości gotowych materiałów. – przekonuje specjalista z firmy OpenPrint. Zwróć uwagę na to, czy baner będzie wykończony oczkowaniem, które ułatwia montaż oraz zgrzewem zwiększającym wytrzymałość. Jeśli zlecasz zewnętrznej firmie drukowanie banerów reklamowych przygotowanych samodzielnie lub przez Twój zespół, pamiętaj również o właściwym przygotowaniu pliku do wydruku, aby uniknąć rozczarowań.

Zasada trzecia – daj się zapamiętać

Postaraj się, by Twoje banery reklamowe były wyjątkowe. Niech przyciągają wzrok. Możesz zadbać o to przede wszystkim dobrym designem i trafnym przekazem, ale także np. oryginalnym umiejscowieniem lub formą. Dotrzyj ze swoim przekazem do odbiorców, umieść baner reklamowy stojący z wyrazistym hasłem na linii ich wzroku, zadbaj o ciekawą propozycję graficzną. Jeśli reklama przyciąga wzrok i intryguje, ma znacznie większe szanse na sukces. Koncepcji nie musisz wymyślać jednak sam. W większości przypadków lepiej zdać się na profesjonalistów, którzy znają rynek i sprawdzone triki, a często także tryskają kreatywnością. Istnieje wiele firm, które przygotują dla Ciebie baner na zamówienie, a następnie go wydrukują. Coraz częściej z usług tego typu można skorzystać też przez Internet – wygodnie szybko i niedrogo. Tworzenie efektownej i efektywnej reklamy nigdy nie było tak proste! 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

Reklama