
Koszt tej inwestycji to blisko 335 tys. zł. Wykonawcą był Zakład Usług Budowlanych i Instalacyjnych „Projektowanie i Wykonawstwo” ze Starachowic.
W sumie w ramach tzw. czynów drogowych w ubiegłym roku przebudowano 12 radomskich ulic. Jednymi z ostatnich oddanych do użytku dróg były ulice Nizinna na Halinowie i Siewna na Koziej Górze. Ta pierwsza zyskała nawierzchnię asfaltową na odcinku od Peryferyjnej do Nobla (pozostała część drogi była już wyasfaltowana). Powstały także chodniki i wyłożone kostką brukową zjazdy do posesji. Wybudowano kanalizację deszczową, zamontowano oświetlenie.
Siewna została natomiast wybudowana między Wolanowską i Opoczyńską (wraz z odnogą na zachód). Również na tej ulicy wykonano asfaltową nawierzchnię, chodniki, zjazdy z kostki, kanalizację deszczową oraz oświetlenie.
Obie inwestycje wykonała firma Instalbud z Radomia. Pierwsza pochłonęła prawie 567 tys. zł, a druga ponad 467 tys. zł. Na jesieni Instalbud zmodernizował również ul. Towarzyską na Młodzianowie – od skrzyżowania z Gajową do łącznika prowadzącego w kierunku ul. Czarnej. W sumie 230 metrów. Inwestycja kosztowała około 750 tys. zł.
Pozostałe drogi przebudowane w ubiegłym w ramach tzw. czynów społecznych to: ulice gminne – Gołaszewskiego (od działki nr 64 do działki nr 52) i Klwowska (od Milejowickiej do działki nr 64/45), ulice wewnętrzne – Lema (od Podleśnej do końca), Wyścigowa (droga dojazdowa do działki nr 315), Topolowa (od Wierzbickiej do końca), Bytomska (od Planowej do Kruczej), Kielecka (droga dojazdowa do pawilonów) i Sycyńska (łącznik wzdłuż bloków nr 31-37). Łączna wartość tych modernizacji to blisko 6 mln zł.
We wszystkich przypadkach co najmniej 10 proc. wartości inwestycji dołożyli mieszkańcy.
Procedura budowy tzw. czynówek jest następująca: najpierw mieszkańcy zawiązują komitet budowy ulicy, który zleca wybranej firmie lub projektantowi przygotowanie dokumentacji projektowej inwestycji. Komitet płaci za to z własnych funduszy.
Wniosek o budowę drogi – razem z pełną dokumentacją – komitet składa w Miejskim Zarządzie Dróg i Komunikacji. W następnej kolejności mieszkańcy muszą złożyć deklarację pokrycia minimum 10 procent kosztów prac. Inspektorzy MZDiK sprawdzają projekt. Jeśli wszystko jest w porządku, dokumentacja zostaje zatwierdzona.
Decyzję o wpisaniu ulic do planów inwestycyjnych na kolejny rok podejmują radni z Komisji Gospodarki Rady Miejskiej w Radomiu.
Wnioski o przebudowę dróg drogowcy przyjmowali do końca września 2011 r. Modernizacja kolejnych radomskich ulic w ramach tzw. czynów drogowych rozpocznie się na wiosnę.














