[gallery id=1295]
W spotkaniu wzięli udział nie tylko nauczyciele i terapeuci pracujący na co dzień w Stowarzyszeniu Budujemy Przystań i innych radomskich placówkach edukacyjnych, ale również rodzice niepełnosprawnych uczniów, zainteresowani tematyką komunikacji alternatywnej i wspomagającej.
Magdalena Grycman wielokrotnie podkreślała, że to właśnie rodzice i specjaliści pracujący z dziećmi niepełnosprawnymi są tak naprawdę autorami książki. Swój udział w tworzeniu książki mają także nauczyciele ze Stowarzyszenia Budujemy Przystań w Radomiu. Nad zebraniem w jedną całość wszystkich rozmów oraz własnych wskazówek dr Magdalena Grycman pracowała 4 lata.
Konsultacje oraz superwizje z dr Magdaleną Grycman pozwoliły nauczycielom usprawnić komunikację ze swoimi podopiecznymi mającymi trudności z werbalnym porozumiewaniem się i uczynić ją bardziej efektywną. Doskonałym podsumowaniem spotkania były słowa wypowiedziane przez mamę jednego z niepełnosprawnych uczniów, która powiedziała, że wzajemna komunikacja z dzieckiem mającym trudności z porozumiewaniem się jest ciągłym procesem i powinniśmy być otwarci na różne metody komunikowania się.
Magdalena Grycman jest doktorem nauk humanistycznych w zakresie psychologii, dyplomowanym neurologopedą, specjalistą ds. komunikacji wspomagającej i alternatywnej.Pracuje jako kierownik Samodzielnego Publicznego Ośrodka Terapii i Rehabilitacji dla Dzieci w Kwidzynie.Na terenie całej Polski przygotowuje i prowadzi cykl szkoleń z zakresu wspomagających i alternatywnych sposobów porozumiewania się, opartych na metodzie aktywizacji i superwizji.














