Zupełnie inaczej wygląda to dzisiaj. Zanim wybierzemy się na zakupy, oglądamy reklamy, czytamy różnego rodzaju artykuły, słuchamy poleceń znanych blogerów, czy innych specjalistów. To zapewne opinie innych użytkowników wpływają na to, jaką decyzję podejmiemy. Jednak czy w 100%? Oczywiście, że nie. W równej mierze zwracamy uwagę na aspekt wizualny, o czym doskonale wie każdy producent opakowań kosmetycznych. Produkt musi przyciągnąć naszą uwagę i zatrzymać nasz wzrok na dłużej. Inaczej nawet nie zdecydujemy się na to, aby podejść bliżej, zdjąć go z pułki i przeczytać skład.
Na co zwracamy uwagę podczas wyboru kosmetyków?
Decydując się na zakup danego kosmetyku, zwracamy uwagę na szereg różnych rzeczy. Bez wątpienia pierwszym elementem jest szata graficzna opakowania. Jeśli przyciągnie nas kolor tubki, w której znajduje się odżywka do włosów, to jest duża szansa, że znajdzie się ona w naszym koszyku na zakupy. Bo ten kolor będzie się ładnie komponował z naszą łazienką, ręcznikami i kubkiem na szczoteczki do zębów.
Dodatkowo ładna szata graficzna sprawia, że mamy ochotę coś kupić, nawet jeśli nie do końca jest nam to potrzebne. Opakowanie jest bardzo ważną częścią reklamy danego produktu. Pojawia się w telewizji, na bilbordach, czy na profilach wcześniej wspomnianych influencerów. Im bardziej jest charakterystyczne i kolorowe, tym większa szansa, że jako odbiorca zapamiętamy dany kosmetyk i zwrócimy na niego uwagę w sklepie. Co za tym idzie, jest większa szansa, że zdecydujemy się na jego zakup.
Ważne cechy opakowania kosmetycznego
Ważnym elementem, na który również zwracamy uwagę, jest wygoda. Chodzi tutaj głównie o sposób otwierania opakowania i jego wagę. Tutaj zdecydowaną przewagę mają lekkie, plastikowe opakowania z odpowiednim zabezpieczeniem, które bez problemu można zabrać ze sobą na wakacje i weekendowy wyjazd. Nie musimy się wówczas martwić o to, że nasz bagaż będzie za ciężki, albo że nasze ubrania ulegną zabrudzeniu.
Dużo osób zwraca uwagę na wielkość opakowania. Bardzo cenione są marki, które wypuszczają swoje produkty w różnych wersjach. Duże opakowania w większości przypadków są bardziej opłacalne. Jednak podczas wyjazdów cenimy sobie ich mniejsze wersje. To ogromny plus, móc zabrać ze sobą ten sam kosmetyk w pomniejszonej wersji. Możemy wówczas kontynuować swoją rutynę pielęgnacyjną, nie tracąc osiągniętych efektów. Znalezienie zamienników zajmuje często dużo czasu. Poza tym nigdy nie mamy gwarancji, że ich działanie będzie takie samo jak w przypadku produktów, które testujemy i stosujemy od dłuższego czasu.