Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
niedziela, 21 grudnia 2025 05:59
Reklama

Umowę OC można wypowiedzieć - Mubi podpowiada, jak to zrobić

Mieszkańcy Radomia w ciągu ostatnich 30 dni płacili za OC średnio 597 zł. Dla porównania: kierowcy z Warszawy na polisę tę wydać musieli sporo więcej, bo 874 zł, a z kolei mieszkańcy Mławy nieco mniej - 526 zł. Można zatem powiedzieć, że OC w Radomiu do najdroższych z pewnością nie należy - według danych z kalkulatora OC Mubi średnia cena tej polisy dla całej Polski wyniosła w czerwcu br. 862,12 zł. Wszystko to nie oznacza jednak, że wszyscy radomianie płacą za swoje OC niewiele. Nie oznacza również, że nie mogą płacić mniej. W dzisiejszym artykule podpowiadamy, jak znaleźć tańsze ubezpieczenie oraz kiedy wypowiedzieć można umowę OC.

Składka OC - od czego zależy?

Wysokość składki OC uzależniona jest od bardzo wielu czynników, chociażby od marki Twojego pojazdu. Na przykład według danych ze wspomnianego wcześniej kalkulatora OC Mubi w czerwcu br. właściciele aut marki Dacia płacili za polisę średnio 650,65 zł, właściciele fiatów - 838,82 zł, a właściciele chryslerów - 1041,33 zł. Jak widać, różnice potrafią tu być naprawdę znaczące. A przecież duże znaczenie mają też pozostałe czynniki, w szczególności wiek kierowcy (młodzi płacą o wiele wyższe składki za OC) i wypracowane przez lata zniżki, które ostatecznie mogą sięgać nawet 60%. 

Średnie ceny OC, podawane chociażby w rankingach, służą tylko do tego, by mniej więcej zorientować się w wysokości składek za tę polisę. Ofertę dopasowaną, czyli taką szytą na miarę, uzyskać można dopiero wtedy, gdy wszystkie dane dotyczące kierowcy i samochodu poda się agentowi, który następnie dokona odpowiednich wyliczeń lub samodzielnie wpisze się je w specjalnie przeznaczonym do tego formularzu - tłumaczy doradca klienta Mubi.

Witryny towarzystw ubezpieczeniowych - kalkulatory

Takie formularze kalkulatorów ubezpieczeniowych znaleźć można na stronach większości ubezpieczycieli, ale niestety trzeba wypełniać je praktycznie od zera na każdej z nich. A ponieważ za każdym razem trwa to około kwadransa, trzeba liczyć się z tym, że może to potrwać sporo czasu. Kupując OC, powinieneś kierować się ceną - im niższa, tym lepiej. Ale żeby znaleźć tę najbardziej atrakcyjną, musisz porównać nie dwie czy trzy, a o wiele więcej ofert. Pomoże Ci w tym darmowe, zaawansowane narzędzie, które jest dostępne w sieci. 

Porównywarka ubezpieczeń - tylko zaufane towarzystwa 

To zaawansowane narzędzie to porównywarka ubezpieczeń Mubi. Być możesz widziałeś już jej telewizyjną reklamę (o tym, jak porównywarka działa, mówi w spocie znany rajdowiec Krzysztof Hołowczyc). Formularz wypełniasz na witrynie porównywarki tylko jeden raz, a ofert OC otrzymujesz od razu co najmniej kilka (a zwykle więcej). Każda z nich to propozycja od zaufanego, sprawdzonego ubezpieczyciela. Każda z nich to również oferta aktualna, jako że narzędzie na bieżąco zaciąga potrzebne do jej stworzenia informacje od ubezpieczycieli. Nie omijając także ograniczonych w czasie promocji, o których również dowiesz się najszybciej, korzystając z porównywarki. Można powiedzieć, że otrzymując oferty z porównywarki, otrzymujesz jednocześnie szybki przegląd rynku ubezpieczeniowego. Najatrakcyjniejszą propozycję nie tylko bez problemu znajdziesz, ale też kupisz przez Internet - bez konieczności spotykania się z agentem czy brokerem. Wszystkie potrzebne dokumenty trafią na Twój adres e-mail zaraz po opłaceniu wybranej polisy OC. 

Masz już ubezpieczenie OC? Możesz je wypowiedzieć!

Pani Monika, 23-letnia mieszkanka Radomia, właścicielka 4-letniego auta marki Renault Laguna, kupiła swoje OC na dwa tygodnie przed tym, zanim w TV trafiła na reklamę porównywarki ubezpieczeń Mubi. Towarzystwo ubezpieczeniowe, w którym nabyła polisę, poleciła jej znajoma, jednak kobieta postanowiła sprawdzić, czy za swoje OC nie zapłaciła przypadkiem zbyt dużo. W tym celu wypełniła formularz na witrynie porównywarki. 

Kiedy dostałam oferty, a było ich chyba z dziesięć, totalnie oniemiałam. Poza dwiema, wszystkie inne proponowały mi OC od 50 do kilkuset złotych taniej. Polisę kupowałam pierwszy raz w życiu - myślałam, że po prostu mam lepsze OC i dlatego płacę więcej. Dopiero konsultant Mubi, do którego zadzwoniłam, wyprowadził mnie z błędu i doradził, bym wypowiedziała OC, które nabyłam przez Internet, a w porównywarce zdecydowała się na którąś z najtańszych polis. Tak też zrobiłam. Po kilku godzinach wszystkie potrzebne dokumenty miałam już na swojej skrzynce. Miałam szczęście, że nie minęło jeszcze 30 dni od momentu zakupu poprzedniego OC… - mówi pani Monika.

30 dni to czas, jaki masz na odstąpienie od umowy (jako konsument) w przypadku, gdy swoje OC nabyłeś online lub przez telefon. Możesz wtedy złożyć dokument “Odstąpienie od umowy ubezpieczenia OC zawartej na odległość” lub po prostu “Wypowiedzenie OC”. Oczywiście nie jest to jedyna sytuacja, kiedy od swojej umowy ubezpieczenia możesz odstąpić (więcej przeczytasz o tym w artykule: "Wypowiedzenie OC"). Możesz m.in. złożyć rezygnację na dzień przed końcem umowy, wypowiedzieć OC, gdy masz podpisaną umowę z innym towarzystwem ubezpieczeniowym czy też przenieść umowę na nabywcę, jeśli sprzedałeś swoje auto. 

Porównywarka ubezpieczeń - za darmo i bez zobowiązań

Pamiętaj, że korzystając z darmowej porównywarki Mubi możesz, ale nie musisz kupować zaproponowanego Ci ubezpieczenia - samo sprawdzenie cen nie powoduje po Twojej stronie żadnych zobowiązań. Jeśli chciałbyś z kolei skorzystać z konsultacji, z doradcą Mubi skontaktować się możesz zarówno przez e-mail, jak i telefonicznie. Co istotne, taka pomoc również będzie bezpłatna - bez względu na to, czy nabędziesz OC, czy też nie. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

Reklama