Radio Rekord Radom mobilne Radio Rekord Radom mobilne
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

Skuteczne działania marketingowe - jak opracować plan działań?

Skuteczne działania marketingowe - jak opracować plan działań?
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ

Co to jest marketing?

Marketing to nic innego, jak sposób zarządzania przedsiębiorstwem, który niesie wymierne korzyści. Marketing polega na takim planowaniu działań i obsłudze klienta, które spowodują, że zainteresuje się on produktem, zakupi go, następnie go zarekomenduje. Marketing ma oddziaływać na klienta i jednocześnie go satysfakcjonować. Aby był sprawie prowadzony, należy nie tylko zgłębiać o nim wiedzę i badać aktualną sytuację na rynku. Należy przede wszystkim tworzyć i oferować produkty, które będą odpowiedzią na potrzeby klientów. W odpowiedzi na pytanie, czym jest marketing, należy wziąć pod uwagę krótką, ale treściwą definicję, którą w swojej książce pt. ”Marketing” przedstawił Philip Kotler, amerykański ekonomista. Według niego marketing to “zaspokajanie potrzeb poprzez osiąganie zysku”. Działania marketingowe powinny obejmować kilka elementów. Określa je tzw. marketing-mix. Tworzą go:

  • produkt (dobra i usługi, które oferuje firma);
  • cena (koszt produktu, który może nabyć klient);
  • dystrybucja (działania, które umożliwiają wystawienie produktu na rynek i jego nabycie);
  • promocja (działania mające na celu zareklamowanie asortymentu firmy oraz jej wizerunku).

Marketing polega na zaspokajaniu potrzeb klientów, zarówno robiących zakupy w sklepie internetowym, jak i stacjonarnym. W dużym stopniu decyduje to o przetrwaniu i rozwoju przedsiębiorstwa na rynku.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Rodzaje marketingu

Istnieje kilka rodzajów marketingu. Każdy z nich przyczynia się do zwiększenia świadomości klientów na temat danej marki czy oferowanego przez nią produktu. Ważne jest, ile z poniższych form stosujemy. Im więcej, tym szybciej i skuteczniej docieramy do klientów. Warto jednak pamiętać, że nawet pojedyncze działanie marketingowe związane z produktem korzystnie wpływają na jego sprzedaż. Wyróżnia się następujące rodzaje marketingu:

  1. Content marketing - tzw. marketing treści. Polega na neutralnym przedstawieniu produktu wraz z ukazaniem jego wad i zalet. To klient decyduje, czy finalnie po niego sięgnie. W żaden sposób nie jest nakłaniany do zakupu.
  2. Marketing tłumów - to reklama produktów czy usług na stronach, z których dziennie korzysta bardzo dużo osób, np. fora internetowe, strony poradnikowe, blogi czy sieć społecznościowa.
  3. Marketing szeptany - przekazywanie informacji w formie plotki zarówno ustnej, jak i pisemnej. Ten rodzaj marketingu często stosowany jest na forach internetowych. Polega na zamieszczeniu odnośnika do naszej usługi w treści wypowiedzi, która jest wcześniej przygotowana i pasująca do wątku rozmowy.
  4. Marketing wideo - działania mające na celu przedstawienie właściwości produktu poprzez wideo.
  5. Marketing w social media - prezentacja produktów lub usług w mediach społecznościowych, np. Instagram, Facebook.
  6. SMS i e-mail marketing - abonenci wybranej witryny otrzymują indywidualne powiadomienia o produktach i usługach, promocjach, wydarzeniach związanych z produktem czy firmą.
  7. Marketing wirusowy - reklama zawarta w atrakcyjnych treściach wideo, aplikacjach czy grach. Nie jest ona nachalna. Ma informować, przypominać, zabawiać.
  8. Marketing cyfrowy - reklama zarówno w internecie, jak i pozostałych mediach, np. w radio czy telewizji. Przyciąga i zatrzymuje klientów.
  9. Marketing polityczny - marketing stosowany przez partie polityczne, mający na celu zbadanie potrzeb odbiorców i przedstawienie ich w swoim programie wyborczym. Ma to zagwarantować, że konsument odda głos na reklamującą się partię.
  10. Remarketing - ponowne uruchomienie działań marketingowych, które nie przyniosły wcześniej zamierzonego efektu.

Bardzo ważne jest również pozycjonowanie stron. To działania mające na celu pojawienie się strony internetowej bardzo wysoko w darmowych wynikach wyszukiwania, spowodowane zastosowaniem odpowiednich fraz kluczowych. Wpływ na pozycję w wyszukiwarce ma również użycie odpowiednich linków do zewnętrznych źródeł. Warto pamiętać także o Google Ads. To forma marketingu w wyszukiwarkach, która pozwala wyświetlać się naszej stronie w płatnych wynikach wyszukiwania, oznaczonych jako reklama. Tutaj liczy się użycie fraz kluczowych, a także wniesienie opłaty.

Plan marketingowy

Abyśmy mogli mówić o skutecznych działania marketingowych, warto najpierw określić, czego potrzebuje nasza firma. Musimy zastanowić się, jakie produkty lub usługi oferujemy lub chcemy oferować, oraz kim mają być nasi odbiorcy. Sieć reklamowa pozwala tak zaprogramować reklamy w sieci wyszukiwania, aby były one kierowane wyłącznie na określoną grupę klientów, np. dorosłe kobiety interesujące się bieganiem. Przed podjęciem działań niezbędne jest utworzenie planu marketingowego. Może on dotyczyć całego asortymentu firmy (jeśli dopiero zaczynamy) lub pojedynczego produktu. Tworzy go właściciel firmy lub jej menadżer. W jakim celu stosuje się plan marketingowy? Po to, aby lepiej zarządzać firmą i kontrolować postępy w drodze do osiągnięcia celów. Służy również budowaniu pozytywnego wizerunku. Plan marketingowy tworzony jest w następujących etapach:

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
  1. Określenie celów strategicznych firmy.
  2. Zebranie informacji dotyczących firmy i jej otoczenia.
  3. Przeprowadzenie analizy SWOT (określenie mocnych i słabych stron, a także szans i zagrożeń).
  4. Określenie celów marketingowych i oczekiwanych rezultatów.
  5. Stworzenie strategii marketingowej i planu działania.
  6. Określenie budżetu firmy.
  7. Regularna kontrola planu.

W skład planu marketingowego wchodzą:

  • Streszczenie;
  • Analiza sytuacji;
  • Cele marketingowe;
  • Strategia marketingowa;
  • Plan realizacji;
  • Budżet;
  • Kontrola realizacji planu i bieżąca aktualizacja.

Aby działania marketingowe związane z produktem lub usługą przyniosły efekt, nie należy zapominać o żadnym z powyższych elementów planu marketingowego. Jego wdrożenie może zająć dużo czasu, jednak efekty będą tego warte. Pamiętajmy, że działania marketingowe powinny być stosowane zarówno online, jak i offline. Wtedy ich skuteczność zostanie zwiększona. W ramach działań poza siecią możemy zastosować ulotki, plakaty, broszury, telebimy, katalogi ofertowe czy upominki. Popularne są także stoiska w marketach czy aranżacja przestrzeni firmy przyciągająca uwagę klienta i wzbudzająca w nim zaufanie.

Artykuł sponsorowany

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ
Chcemy, żeby portal CoZaDzien.pl był miejscem wymiany opinii dla wszystkich mieszkańców Radomia i ziemi radomskiej.
Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji „Stop hejt”. Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Anonim
lub
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

#WieszPierwszy

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Polecamy