Sklep z butami – internetowy czy stacjonarny?
Pandemia COVID-19 pokazała, że w pod pewnymi względami sklepy internetowe mają dużą przewagę. Mogą funkcjonować nawet w przypadku kolejnych obostrzeń i lockdownów. Biznes online pozwala także znacznie ograniczyć koszty m.in. utrzymania powierzchni czy pracowników. Wystarczy miejsce umożliwiające bezpieczne magazynowanie towarów. To nie znaczy jednak, że osoby myślące na poważnie o założeniu sklepu internetowego z butami, nie poniosą żadnych kosztów „na start”. Konieczny będzie zakup oprogramowania sklepu internetowego i jego zatowarowanie. Nie można zapomnieć także o kosztach prowadzenia działalności i księgowości. Choć najnowsze badania pokazują, że Polacy coraz chętniej kupują w sieci także odzież i obuwie, to nie znaczy, że wystarczy umieścić ofertę w sklepie online i… czekać na klientów. Konkurencja nie śpi!
Aby się przebić na wysokie pozycje w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej świata, warto zainwestować w działania SEO i UX. Każdy produkt powinien zostać dokładnie opisany. Jak to zrobić? Wyobraź sobie, że siedzisz po drugiej stronie monitora. Jakich informacji potrzebujesz, żeby dokonać zakupu? Rozmiar buta, kolor czy długość wkładki to nie wszystko! Duże znaczenie dla potencjalnych klientów ma rodzaj wykorzystanych materiałów, wysokość platformy, cholewki czy obcasa, a nawet kształt noska. Pamiętaj, że nawet najbardziej szczegółowy opis nie będzie jednak kompletny bez profesjonalnej sesji zdjęciowej produktów.
Gdzie zaopatrywać się w wysokiej jakości produkty w konkurencyjnych cenach?
To jedno z pierwszych pytań, które zadają sobie przedsiębiorcy stawiający pierwsze kroki w branży obuwniczej. Większość popularnych sklepów obuwniczych, zarówno stacjonarnych, jak i internetowych, zaopatruje się u hurtowników. Czym się kierować przy wyborze partnera w biznesie (bo takim niewątpliwie zostanie Twój dostawca obuwia)? Sprawdź, od kiedy hurtownia obuwia damskiego istnieje na rynku. Zwróć uwagę na to, czy współpracuje z producentami cieszącymi się uznaniem wśród klientów w Polsce i na świecie. Konkurencyjne ceny to jednak nie wszystko. Klienci są coraz bardziej wymagający i coraz bardziej świadomie robią zakupy, zwracając uwagę m.in. na rodzaj materiałów, z których zostało wykonane obuwie, a nawet kraj produkcji. Dlatego warto uzupełnić ofertę także o modele z nieco wyższej półki produkowane w całości w Polsce.















Napisz komentarz
Komentarze