Jak takie oszustwo jest możliwe?
1.Kontakt z ofiarą.
Oszust kontaktuje się ze sprzedającym, podając się za zainteresowanego kupca. Sprawca preferuje kontakt telefoniczny.
2. Rzekoma opłata za przesyłkę.
Informuje, że opłacił firmę kurierską, która odbierze przesyłkę.
3. Fałszywy e-mail.
Pokrzywdzony otrzymuje wiadomość e-mail z linkiem do rzekomego potwierdzenia transakcji.
4. FAŁSZYWA strona banku.
Po kliknięciu w link następuje przekierowanie na FAŁSZYWĄ stronę banku.
5. Logowanie SPRZEDAJĄCEGO na FAŁSZYWEJ stronie.
Sprzedający loguje się na FAŁSZYWEJ stronie banku, wpisując poufne dane do logowania.
6. OSZUST prosi o kody SMS.
Kolejny rozmówca podaje się za pracownika firmy kurierskiej i prosi o podanie kodów SMS. UWAGA!!! TO SĄ KODY Z BANKU.
7. Zatwierdzenie przelewu przez ofiarę.
Sprzedający podaje kody autoryzacyjne, tym samym zatwierdza przelewy wykonane przez oszusta, który wcześniej uzyskał dostęp do konta po zalogowaniu się przez ofiarę na fałszywej stronie banku.

Jak się chronić?
Zapoznaj się z ostrzeżeniami na portalach sprzedażowych.
Nigdy nie klikaj w linki przesłane przez nieznajomych, nawet jeśli wyglądają wiarygodnie.
Żaden prawdziwy kupujący ani pracownik firmy kurierskiej nie ma prawa prosić Cię o dane logowania do banku, ani kody SMS!
Jeśli zatwierdzasz jakąkolwiek transakcję w usługach bankowości mobilnej dokładnie przeczytaj czego dotyczy płatność.
Jeśli masz wątpliwości - przerwij kontakt i samodzielnie skontaktuj się z Twoim bankiem.















Napisz komentarz
Komentarze