Czym jest pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie regionalne w wyszukiwarce Google należy do specjalistycznej dziedziny SEO, która skupia się na poprawie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania dla osób zainteresowanych biznesem działającym w konkretnej lokalizacji. Głównym założeniem pozycjonowania lokalnego jest budowanie lokalnej świadomości marki i przyciągnięcie klientów z określonego obszaru. Jakie korzyści daje taki rodzaj pozycjonowania? Są to m.in.:
- przewaga na lokalnym rynku,
- nowi klienci z konkretnymi potrzebami,
- mniejszy koszt pozyskania klienta,
- wyróżnienie się na tle konkurencji dzięki wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google,
- lokalna rozpoznawalność,
- wzmocnienie zaufania i lojalności klientów, dzięki recenzjom i opiniom,
- większa konwersja,
- dotarcie do większej grupy docelowej.
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat branży SEO? Słownik marketingowy SEO/SEM to kompendium wiedzy, które rozwieje wątpliwości o wielu niejasnych pojęciach.
Lokalne SEO – dlaczego go potrzebujesz?
W agencji SEM House eksperci od pozycjonowania rozpoczną swoje działania od analizy i dokładnego zdefiniowania kondycji domeny. Jest to bardzo ważne, ponieważ pomaga rozpoznać zagrożenia i szanse strony internetowej. Kolejnym etapem jest research słów kluczowych, optymalizacja techniczna strony, a także tworzenie odpowiedniego profilu linków witryny, czyli pozyskiwanie linków z lokalnych serwisów internetowych. Ostatnim punktem powinno być stworzenie wysokiej jakości treści, które wyróżnią Twoją domenę na tle konkurencji oraz będą niosły wartość lokalnym klientom.
Co jest najistotniejsze w pozycjonowaniu lokalnym? Eksperci z SEM House najbardziej skupiają się na kampaniach linkbuildingowych, ponieważ to właśnie one są kluczem do sukcesu. Lokalne strony internetowe, np. strony gminy, powiatu, publikujące lokalne wiadomości, pozwalają na zbudowanie wartościowego profilu linków, który zaowocuje większą widocznością w wynikach wyszukiwania oraz umożliwią dotarcie do konkretnej grupy odbiorców.
Niektórzy mogą zadawać sobie pytanie: jaka jest właściwie różnica między pozycjonowaniem lokalnym a tradycyjnym SEO? Otóż, najprościej mówiąc, tradycyjne SEO skupia się na szerszej skali działania. Podczas gdy w pozycjonowaniu regionalnym koncentracja jest skupiona na słowach kluczowych i wykorzystaniu funkcji, które otwiera przed nami Google Moja Firma, to w tradycyjnym SEO kładzie się nacisk, na wyróżnienie się na tle krajowym. Marketing regionalny jest nastawiony na dotarcie do lokalnej społeczności, która przebywa w konkretnym obszarze geograficznym.
Potrzebujesz działań z zakresu pozycjonowania lokalnego? Zapraszamy do kontaktu z agencją SEM House! Znajdziesz nas pod na kilku platformach:
- LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/sem-house-experts/,
- Facebook: https://www.facebook.com/sem.house.experts,
- Instagram: https://www.instagram.com/sem.house.experts/,
- TikTok: https://www.tiktok.com/@sem.house.experts,
- X: https://x.com/sem_house_exp,
- Youtube: https://www.youtube.com/@sem.house.experts,
- Wizytówka Google.















Napisz komentarz
Komentarze