Otworzono oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę 6,4-kilometrowej obwodnicy Lipska w ciągu DK79, która została ujęta w projekcie Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. Najniższą ofertę na kwotę 87 298 214,64 zł złożyło konsorcjum firm: Trakt (lider), Mostostal Kielce (partner). Na tę inwestycję zabezpieczono budżet w wysokości 155,6 mln zł. Najniższa oferta stanowi ok. 56 proc. kosztorysu inwestorskiego. Ceny pozostałych oferentów wahają się pomiędzy 96 a 145 mln zł.
Założono, że umowa z wykonawcą, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana na początku 2021 r. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 35 miesięcy od daty jej zawarcia. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest w połowie 2024 r. Zadaniem przyszłego wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji oraz wybudowanie drogi. Podstawowym celem budowy obwodnicy Lipska jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogą krajową nr 79. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Lipsku. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego odbywającego się z Warszawy.
Program budowy 100 obwodnic w województwie mazowieckim zakłada budowę dziewięciu obwodnic:
Ciechanowa w ciągu drogi krajowej nr 60,
Lipska w ciągu drogi krajowej nr 79,
Łącka w ciągu drogi krajowej nr 60,
Ostrołęki w ciągu drogi krajowej n 53,
Pułtuska w ciągu dróg krajowych nr 57 i 61,
Siedlec w ciągu drogi krajowej nr 63,
Skaryszewa w ciągu drogi krajowej nr 9,
Sokołowa Podlaskiego w ciągu dróg krajowych nr 62 i 63,
Zwolenia w ciągu drogi krajowej nr 79.















Napisz komentarz
Komentarze